تشریح فعالیت های یکساله حوزه قرآن ، عترت و نماز مدارس

یزد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش وپرورش استان یزد فعالیت های یکساله حوزه قرآن ، عترت و نماز مدارس را درسطح استان تشریح کرد .

کد مطلب: ۱۰۰۶۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت های یکساله حوزه قرآن ، عترت و نماز مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد از تهیه 17 هزار متر فرش سجاده ای برای نمازخانه های مدارس درسال گذشته خبردارد و گفت : این مقدار فرش به دستور استاندار وقت ، با پیگیری آموزش و پرورش استان و با هماهنگی و مشارکت سازمان برنامه و بودجه، اداره کل نوسازی و مدارس، تهیه و در بین مدارس متقاضی توزیع شده است .

" حسین ملانوری شمس " با قدردانی از مرمت، زیبا سازی یا توسعه 80 نماز خانه مدرسه ای در سال گذشته گفت : هم اکنون نیز برخی از مدارس استان با کمبود فضا برای نماز روبروهستند .

" ملانوری " به تاکید آموزش وپرورش بر قرارگرفتن زنگ نماز در متن برنامه روزانه مدرسه اشاره کرد و گفت : مدارس استان فریضه جماعت ظهر و عصر را در نزدیکترین زمان به اول وقت شرعی برگزار می کنند و از برگزاری نماز جماعت بعنوان آخرین برنامه روزانه مدرسه به شدت پرهیز شده است .

وی افزود : در سال تحصیلی گذشته 654 امام جماعت روحانی و 360 امام جماعت فرهنگی در مدارس استان زحمت اقامه نماز را برعهده داشته اند.

ایشان تصریح کرد : با توجه به اهمیت مقطع ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت و لزوم آموزش احکام دینی با زبان کودکانه به دانش آموزان در این مقطع حسّاس تحصیلی، کتاب مصوّر و رنگی احکام، با عنوان نورایمان توسط کارگروه استانی تالیف و در دسترس آنان قرار گرفته است.

این مسئول به برگزاری دوره آموزشی ویژه ائمه جماعت مدارس با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت : همه ساله این عزیزان با جدیدترین فنون تبلیغی و ارتباط موثر با نوجوان آشنا می شوند.

معاون فرهنگی وپرورشی استان از ایجاد مرکز تخصصی جشن تکلیف در دارالقرآن مرکزی یزد خبرداد و گفت : طی چهارسال گذشته برای قریب به 12 هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی جشن تکلیف با برنامه های ویژه شامل صحیح خوانی اذکار و افعال نماز و وضو، مرجع شناسی، فلسفه حجاب و عفاف، معارف خداشناسی با استفاده از علم نجوم و سرگرمی های شاد و آموزنده دینی برگزار گردیده و لحظات نابی را برای این عزیزان ماندگار کرده است.

" حسین ملانوری " ادامه داد: در سال گذشته قریب 8 هزار دانش آموز باهمراهی خانواده و اولیاء مدرسه در قالب طرح پیوند مدرسه، مسجد و محله در نماز جماعت مغرب و عشاء مساجد محله خود شرکت و رونق خاصی به فضای مساجد بخشیدند.

" ملانوری " به برگزاری پیش اجلاس نماز در مدارس استان اشاره کرد و گفت : در اجلاس سراسری نماز استان به خاطر اهمیت به نماز دانش آموزی از 12 دانش آموز و فرهنگی فعال در امر نماز جماعت تقدیر شد.

ایشان آموزش احکام عملی نماز و مرجع شناسی را از برنامه های سالیانه برای دانش آموزان مکلّف (دختر پایه سوم ابتدایی و پسر پایه هشتم) در مدارس استان ذکرکرد و گفت : این آموزش ها به همت معلمین و مربیان برگزار می گردد.

وی برگزاری همایش روزه اولی ها با عنوان سحر خیزان کوچک ، برگزاری مسابقات احکام ، اذان وانشای نماز و کسب 10 رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان یزد ، برگزاری گفتمان نماز و پاسخ به شهبات توسط اساتید مرکز تخصصی نماز در45 درصد مدارس را ازدیگر فعالیت های حوزه قران و عترت و نماز آموزش وپرورش دریکساله گذشته ذکرکرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در پایان عدم استقبال روحانیون از امامت جماعت مدارس استان با توجه به عدم پرداخت حق ایاب و ذهاب آنان در سال گذشته ، ضرورت مرمت و بازسازی وضوخانه 200 مدرسه ، تامین آبگرم وضوخانه 210 مدرسه درفصل سرما ، کمبود 30 هزار متر فرش سجاده ای برای نمازخانه های مدارس را ازچالش ها وکمبودهای موجود دراین زمینه ذکرکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار