استاندار یزد: گفتمان اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان از مدارس آغاز شود

یزد(پانا)- " محمد علی طالبی" در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه موضوع کارکرد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در حال تبدیل به گفتمانی فراگیر در جامعه است، گفت: این موضوع باید در مدارس اتفاق بیفتد، زیرا وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده را آموزش و پرورش برعهده دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: گفتمان اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان از مدارس آغاز شود

طالبی با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش به خاطر توجه به موضوع اقتصاد شرکت های دانش بنیان در نظام تعلیم و تربیت افزود : توجه به اقتصاد دانش بنیان بخشی از گفتمان توسعه‌ است اگر این مباحث در بدنه آموزش و پرورش و در حوزه دانش آموزی شکل بگیرد دغدغه ای برای آینده نخواهیم داشت .
رییس شورای آموزش و پرورش یزد با اشاره به توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش وابسته به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها ، نهادها و صنایع مختلف اضافه کرد: هماهنگی در این زمینه برای پشتیبانی از سوی بخش خصوصی و واحدهای اقتصادی بزرگ فراهم می شود باید، هنرستان‌ها با این واحدها مرتبط شوند که تا به اهداف مورد نظر خود دست یابند.
استاندار یزد افزود: کمیته ای در زمینه مباحث اقتصادی شرکت های دانش بنیان در حوزه آموزش و پرورش و مدارس تشکیل شود تا نتایج خوب و تاثیرگذاری در آن رقم بخورد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: یکی از رسالت های مهم این است که در حوزه کارهای خیری باید فرهنگ سازی شود و برگزاری جشنواره اولین تاثیر ترغیب بیشتر افراد در زمینه مدرسه سازی است، امیدواریم با مشارکت خیرین و اعتبار دولتی مشکلاتی که در زمینه فضای آموزشی استان وجود دارد، رفع شود.
طالبی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان بر مشارکت جمعی خیرین در طرح های بزرگ عمرانی و آموزشی تاکید کرد و گفت: بسیاری از خیرین نسبت به ساخت مدرسه و یا بیمارستان و غیره به صورت فردی اقدام می کنند که این کار شایسته قابل تجلیل است ، بهتر است در طرح های بزرگ چند خیر با هم همکاری کنند.
استاندار یزد افزود: شورای آموزش و پرورش با پرداختن به مسائل اصلی و اساسی اعم از معنوی ، علمی و فناوری و غیره می تواند تحولی خوبی در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار