فرماندار تایباد مطرح کرد:

تایباد، نخستین شهرستان تلفیقی استان در ساخت اِلِمان شهدای گمنام

تایباد(پانا)- فرماندار تایباد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، برگزار شد، گفت: تایباد نخستین شهرستان تلفیقی استان در ساخت اِلِمان شهدای گمنام است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تایباد، نخستین شهرستان تلفیقی استان در ساخت اِلِمان شهدای گمنام

محسن سیاح؛ فرماندار و رئیس شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس تایباد در این جلسه گفت: اولین المان و پارک شهدای گمنام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان های تلفیقی در تایباد انجام شده است که شایسته تقدیر است. شهرستان تایباد در خط مقدم تامین امنیت در استان است و واحدهای مختلفی همانند مرزبانی، ارتش و سپاه در جهت افزایش ضریب امنیت مرز تلاش می کنند.

سیاح ادامه داد: مناسب سازی گلزار شهدا موضوعی است که در همه کشورها مرسوم است که برای تکریم قهرمانانشان المان هایی ساخته می شود. تفاوتی بین قهرمانان ما با سایر ملل وجود دارد که این است قهرمانان ما جنگ طلب نبودند، بلکه برای دفاع از خاک خود جانشان را فدای وطن و انقلاب کردند. بنابراین با افتخار می گوییم برای عزیزانی تلاش می کنیم که برای حفظ استقلال کشور، ارزشهای انقلاب اسلامی جان دادند.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، هم در این جلسه اظهار داشت: پنج نقطه شهرستان تایباد دارای گلزار شهدای گمنام است که ازین تعداد یک شهید در گلزار شهدای شهر تایباد آرمیده است و ۴ نقطه دیگر میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس است. امیدواریم ماموریت ساخت یادمان های شهدای گمنام در سه شهر تایباد، کاریز و مشهدریزه به سرانجام برسد.

یوسفعلی زاده با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی خلا های تصمیم گیری برطرف شود؛ افزود: برای هر یک از یادمان ها هیات امنای باید تشکیل شود، این هیات امنا در مرحله ساخت به ساخت المان کمک کند و پس از ساخت در مراسمات مربوطه در محل یادمان یاری خواهند کرد. بنابراین ۴ نقطه مزارات شهدای گمنام باید هیات امنا را تشکیل دهد و این هیات امنا مدعی العموم گلزارها خواهد بود.

مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: دفاتر نمایندگی بنیاد در شهرستان ها یک اداره در مقابل اداره دیگر نیست، بلکه یک مرکز مردمی برای نظارت و مشارکت است. به عنوان مثال در حوزه نظارت در بخش نشر کتاب دفاع مقدس، وظیفه ما تایید محتوای کتاب ها است تا مانع ورود انحرافات به مکتوبات حوزه دفاع مقدس باشیم. همچنین ماموریت نظارت عمومی در بحث نام گذاری های معابر به نام شهدای گرانقدر به بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس واگذار شده است، این نظارت برای جلوگیری از حذف کلمه شهید در تابلوهای معابر، نام کوچک یا حتی تابلوهای فرسوده است.

سردار یوسفعلی زاده در پایان افزود: دفتر نمایندگی بنیاد در شهرستان تایباد با ۲۵ عضو داوطلب در تلاش برای ایجاد دانشنامه دفاع مقدس شهرستان تایباد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار