جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی داکا در دستان فیلمساز یزدی

تهران (پانا) - جایزه بهترین فیلم کودکان هجدهمین جشنواره بین المللی داکا به فیلم سینمایی «لکنت» ساخته محمدرضا حاجی غلامی و اثری از صدا و سیمای مرکز یزد تعلق گرفت.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی داکا در دستان فیلمساز یزدی

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، هجدهمین جشنواره بین‌المللی داکا ۲۰۲۰ با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

در این جشنواره فیلم‌های کوتاه و سینمایی از کشورهای مختلف و با موضوعات گوناگون به رقابت با یکدیگر پرداختند که در نهایت و در بخش کودک و نوجوان، فیلم داستانی «لکنت» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی توانست جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد.

«لکنت» به تهیه کنندگی محمود فتوحی شاه آباد در صداوسیمای مرکز یزد تولید شده و پیش از این نیز در جشنواره های فیلم لهستان و اتریش حضور داشته است.

این فیلم سینمایی داستان پسربچه ای است که در یک مدرسه تک کلاسه در یک روستا تحصیل می‌کند و خواهرش به علت لکنت زبان مورد تمسخر همکلاسی‌هایش واقع می شود؛ او به توصیه معلم خود برای برطرف کردن لکنت زبان خواهرش تلاش می‌کند تا کتاب‌هایی را برای خواهرش تهیه کند و در این مسیر دچار چالش‌هایی می شود که داستان این فیلم را جذاب می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار