فارس قطب تولید لیمو شیرین در کشور است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید 450 هزار تن لیمو شیرین در سطح 16 هزار هکتارباغ لیموشیرین در استان خبر داد و افزود: فارس رتبه اول تولید لیمو شیرین در کشور را دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فارس قطب تولید لیمو شیرین در کشور است

محمد مهدی قاسمی در بازدید از باغ مرکبات و واحد صنعتی درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه تازه مرکبات واقع در شهرستان قیروکارزین گفت: در حال حاضر شهرستان قیروکارزین با 6500 هکتار باغ لیموشیرین و تولیدی بالغ بر 250 هزارتن رتبه اول تولید این محصول در استان را دارد.

به گفته او، استان فارس رتبه دوم در تولید مرکبات کشور دارد و تنوع محصولی مرکبات در این استان بسیار زیاد است.

این مقام مسئول ابراز کرد: انواع مرکباتی تولیدی استان فارس به طور ویژه در شهرستان‌های قیروکارزین، جهرم، داراب، لارستان، فسا و کازرون تولید می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه به باغداران توصیه می‌شود تا ارزش افزوده بیشتری از مرکبات و سایر تولیدات داشته باشند، گفت: در چند سال اخیر مراکز بسته بندی به همت خود باغداران و کشاورزان توسعه پیدا کرده و در حال حاضر بیش از 35 مرکز بسته‌بندی مرکبات در شهرستان‌های مرکبات‌خیز داریم.

او با اشاره به اینکه محصولی که به بازار عرضه می شود نیاز به بسته بندی دارد، افزود: در شهرستان های مرکبات خیز ظرفیت بسته بندی این مراکز حدود 180 هزارتُن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ اشتغال زایی، افزایش ماندگاری محصول و امکان تولید آب میوه و محصولات نوع دوم فرآوری را از مزایای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی برشمرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمتی به منظور توسعه این صنایع در اختیار سرمایه گذاران قرار داده خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: در شهرستان‌هایی که دارای شهرک صنعتی هستند مجوزهای بی‌نام برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی غذایی صادر شده است علاوه بر این محدودیتی برای اینکه در باغ‌های تولید کننده، این مجوزها در اختیار باغداران قرار بگیرد، وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار