نامگذاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی فارس به نام شهید حاج قاسم سلیمانی

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در جریان سازی های اجتماعی، از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در راستای ریشه دار کردن همین نگاه و تفکر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی فارس به نام شهید حاج قاسم سلیمانی

جهانبخش بانشی در دومین جلسه اعضای کمیته کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان فارس تحت عنوان " لاله‌های روشن " با اشاره به اینکه در جریانات اخیر شاهد دشمنی بی حد و اندازه دشمنان انقلاب اسلامی بودیم گفت : رفتار خبیثانه دشمن باعث شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی شد و شاهده وحدت و انسجام و یکپارچگی ملی بودیم که سابقه اش را فقط در حوزه های انقلاب اسلامی دیده بودیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش فارس افزود : مردم نشان دادند چگونه پای انقلاب ایستاده‌اند و آرمان های انقلاب اسلامی را به بهترین شکل ممکن حفاظت و حراست می کنند.

او ادامه داد: بدون تردید فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت در بوجود آمدن چنین جریان‌سازی‌های قوی بسیار تاثیر داشته و این خود ایمان و اعتقاد ما را راسخ‌تر می‌کند که در حوزه آموزش و پرورش بر مبحث ایثار و شهادت و فرهنگ‌سازی در این محور بیشتر کار کنیم .

بانشی افزود: این کنگره هم با همین نگاه و تفکر است که نگاه و اندیشه زیبا را ریشه‌دار کنیم و بیش از قبل کمک کنیم که فرزندان این مرز و بوم با این تفکر بالنده شوند و بتوانند هر توطئه و دشمنی که اتفاق می افتد را خنثی کنند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد : با توجه به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ، کنگره را تحت عنوان کنگره شهید حاج قاسم سلیمانی و 3 هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز فارس نامگذاری شود .

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس نیز در تشریح برنامه های متنوعی که به عنوان پیش کنگره در نظر گرفته شده گفت : اهم این برنامه ها شامل: دعوت از خوشنویسان و کتابت اشعار و آیات قرآنی با موضوع ایثار و شهادت ، دیدار اعضای کنگره با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز ، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز با حضور مسئولین عالی رتبه استان ، حضور دانش آموزان سراسر استان در نماز جمعه ۹ اسفند ماه با یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز می باشد .

سید احمد حسینی همچنین گفت : راه اندازی کاروان دوچرخه سواری ( لاله های روشن ) در مرکز استان و شهرستان ها در دهه مبارک فجر، حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم غبار روبی قبور مطهر شهدا ،حضور دانش آموزان مدارس شاهد شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی ( ع ) و تجدید بیعت با ایشان از جمله برنامه های پیش کنگره است .

در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف عضو کمیته کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان نیز به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار