سلطانی‌فر: شیخ سلمان گفت درباره محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی تجدید نظر می‌کند

تهران (پانا) – وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک درباره محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سلطانی‌فر: شیخ سلمان گفت درباره محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی تجدید نظر می‌کند

وزیر ورزش و جوانان که امروز در مجمع کمیته ملی المپیک حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران جدیدترین توضیحات خود درباره تلاش کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را ارائه کرد.

سلطانی‌فر در ارتباط با این موضوع به خبرنگاران گفت: این تصمیم ناشی از شرایط سیاسی است و یقین داریم این فشارها توسط آمریکایی‌ها با لابی رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها ایجاد می‌شود. من همه موارد را رصد کردم. هفته قبل استعلام داشتیم که AFC تصمیمی از مقامات می‌خواست. ما دو ساعت بعد نامه دادیم و امنیت مسابقات را تضمین کردیم. نامه‌ای که گرفتیم و ارسال شد، فقط ۴ ساعت زمان برد اما رسانه‌های عربستان زمزمه‌هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه ایران امن نیست. این حرف‌ها بعد توسط رسانه‌های کویتی و بحرینی هم مطرح شد.

وی ادامه داد: جمعه نامه دریافت کردیم که به ۲۴ عضو AFC رفته مبنی بر اینکه کمینه مسابقات به خاطر ناامنی در ایران و تظاهرات و عدم امنیت برای پروازها، پیشنهاد شد مسابقات در کشور ثالث باشد. البته این موضوع در خصوص بازی ما با عربستان متفاوت بود. حق و حقوق ایران بیشتر به سمت ضایع شدن پیش می‌رفت. فدراسیون اعتراض خود را مطرح کرد. ما با هواپیمایی تماس گرفته و تائید امنیت را برای AFC فرستادیم که پرواز ایران نرمال است و مشکلی وجود ندارد. تاج هم به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه AFC مخالفت خودش را اعلام کرد. خودم هم به شیخ سلمان نامه دادم و خواستم تجدیدنظر شود.

اما مهم‌ترین بخش حرف‌های سلطانی‌فر در پایان اظهاراتش بود که گفت: با باشگاه‌ها جلسه داشتیم. شنبه شب با شیخ سلمان تلفنی صحبت کرده و اعتراض خودمان را اعلام کردیم. او گفت تجدید نظر می‌کند. دیروز دوباره نامه کتبی فرستادم. در فراکسیون ورزش هم گزارش دادیم و همه موضع ۴ باشگاه را در خصوص سلب میزبانی و بازی نکردن ایران تائید کردند و خواستار این شدند با همین سیاست از حیثیت ایران، ورزش و فوتبال دفاع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار