حضور 127 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در طرح سفیران سلامت

شیراز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به فعالیت بیش از 127 هزار نفر دانش‌آموز در قالب طرح سفیران سلامت در مدارس فارس، گفت: دانش‌آموزان بهترین سفیران سلامت در جامعه هستند و می‌توانند با همراهی خانواده و اولیای مدرسه، به آینده محیط‌زیست کمک نمایید و نقش مهم و اساسی در حفظ آن داشته باشند .

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور 127 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در طرح سفیران سلامت

احمدعلی قهرمانی در آیین افتتاح روز هوای پاک در مجتمع آموزشی احسان ناحیه یک شیراز، گفت: همه نعمت‌های الهی برای انسان مهیا شده است و تبعات غفلت از این نعمت‌ها گرما و آلودگی هوا ، نابودی جنگل‌ها و طبیعت است که به‌طور مستقیم متوجه انسان‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر اینکه" بیشترین آسیب را انسان به طبیعت وارد کرده است " گفت: همگی باید کمک کنیم تا محیط‌زیست سالمی داشته باشیم، چنانچه در آموزه‌های دینی ما نیز بر این مهم تأکید شده است.

وی با تأکید بر لزوم اولویت قرار دادن سلامت محیط‌زیست،گفت: آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا با همکاری نهادهای مرتبط همچون محیط‌زیست، با اجرای اقداماتی خلاقانه همچون برگزاری مسابقات ورزشی و هنری ،فرهنگ حفظ محیط‌زیست را در بین دانش آموزان و اولیای آن‌ها گسترش دهد.

قهرمانی با اشاره به فعالیت بیش از 127 هزار نفر از دانش‌آموز در قالب طرح سفیران سلامت در مدارس فارس، گفت: دانش آموزان بهترین سفیران سلامت در جامعه هستند و می‌توانند با همراهی خانواده و اولیای مدرسه، به آینده محیط‌زیست کمک نمایید و نقش مهم و اساسی در حفظ آن داشته باشند .

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت:بر اساس برنامه‌ریزی‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل محیط‌زیست استان و آموزش‌وپرورش منعقدشده تا فرهنگ نگهداری از محیط‌زیست را برای نسل آینده احیاء کنیم.

محمدعلی زارعی بهترین بستر برای ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست را در مدارس و در بین دانش آموزان معرفی کرد و گفت: در همین راستا و به مناسبت 29 دی‌ماه به‌عنوان روز هوای پاک ،مراسم ویژه‌ای در همه مدارس در سراسر استان برگزار می‌گردد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه نهادها مردمی و دولتی با آموزش‌وپرورش در این مسیر ، گفت: ما نیز در آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنیم تا با اجرای برنامه‌های مختلفی همچون طرح سفیران سلامت،طرح آموزش محیط‌زیست ، مسابقه نقاشی، ورزشی ، انشاءنویسی و ... فرهنگ حفظ محیط‌زیست را در بین دانش آموزان و اولیای آن‌ها گسترش دهیم.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس بیشترین خطر هوای آلوده را متوجه افراد مسن ، زنان باردار و کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی وزارتی ، هم‌اکنون نزدیک به 127 هزار و پانصد دانش‌آموز فارس در قالب طرح سفیران سلامت در این مسیر گام برمی‌دارند.

او با اشاره به اجرای طرح آموزش محیط‌زیست ویژه دانش آموزان ابتدایی ،گفت: این طرح با همکاری اداره کل محیط‌زیست فارس و با حضور نزدیک به 20 هزار دانش‌آموز در سراسر استان اجرا می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار