با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

کلنگ احداث 2 واحد آموزشی با 18 کلاس درس بر زمین زده شد

حاجی میرزایی: ارسال۳۵ کامیون تجهیزات به مدارس سیستان وبلوچستان/۵۶ مدرسه نیازمندتخریب است

زاهدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به فرودگاه کنارک گفت که باهدف برطرف شدن مشکلات سیل زده جنوب استان، تعداد۳۵ کامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد تومان و تعداد۵۰ کانکس در بین مناطق و شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ احداث 2 واحد آموزشی با 18 کلاس درس بر زمین زده شد

محسن حاجی میرزایی در بدو ورود به فرودگاه کنارک و در گفت‌‌وگو با خبرنگاران گفت: حوادث و بلایای طبیعی، تلخ و ناگوار و زندگی انسان‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد و موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم می‌شود، لیکن می‌طلبد تا با اصلاح زیرساخت‌ها، آسیب‌های ناشی از اینگونه حوادث را کاهش دهیم.

او ادامه داد: این حوادث گاهی مجالی برای تشخیص اولویت‌ها و نیازهای مهم و حیاتی در بسیاری از مناطق می‌شود و می‌تواند هشداری برای توجه و دقت بیشتر در رعایت مساوات و عدالت توزیع امکانات باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان بسیاری از فضاها و اماکن آموزشی دچار آسیب شده‌اند، به گونه‌ای که ۵۶ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۸۶ مدرسه نیاز به تعمیرات دارند.

او افزود:خوشبختانه با همت، تدبیر و ورود موثر خیرین نیک اندیش تعداد۲۰ مدرسه توسط این عزیزان احداث خواهد شد و در برنامه‌ای دیگر ۶ استان را به‌عنوان استان‌های معین به منظور همیاری با سیستان و بلوچستان ماموریت داده‌ایم.

حاجی میرزایی از ارسال ۳۵ کامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد تومان و ۵۰ کانکس برای برطرف کردن کوتاه مدت مشکلات مدارس آسیب دیده خبر داد و اشاره کرد: با هدف رفع کامل این مشکلات علاوه بر اقدامات یادشده برنامه‌هایی میان مدت و بلندمدت نیز پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

او در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستانها ومناطق جنوب استان کلنگ احداث مدرسه 9 کلاسه را در روستای رادودج دشتیاری که با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس ساخته می شود را به زمین زد. این مدرسه بیش از 146 دانش آموز دختر و پسر این روستادر مقطع ابتدایی از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می شوند.

همچنین وزیر آموزش و پرورش با حضور شافعی رئیس اتاق بازرگانی کشور، کلنگ احداث مدرسه ۹کلاسه روستای بلنگی دشتیاری با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان را از محل مشارکت اتاق بازرگانی ایران به زمین زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار