در گفت‌وگو با پانا:

جعفری: اضافه کار درس تربیت‌بدنی فقط به معلمان دوره متوسطه تعلق می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعت درس تربیت‌بدنی به هیچ وجه از جدول برنامه درسی حذف نمی‌شود تاکید کرد ممکن است به دلیل ساماندهی نیروی انسانی در متوسطه از ساعت اضافه‌کار معلمان کم شده باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جعفری: اضافه کار درس تربیت‌بدنی فقط به معلمان دوره متوسطه تعلق می‌گیرد

محمد جعفری در پاسخ به سوال پانا درباره گلایه‌های برخی از معلمان نسبت به کاهش ساعات اضافه کار درس تربیت‌بدنی در برخی از مناطق گفت: «در دوره‌های تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم دو ساعت درس تربیت‌بدنی داریم و اولویت ساماندهی با توجه به برنامه‌ریزی که مرکز ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام داده ابتدا دوره متوسطه و بعد دوره ابتدایی ساماندهی شده‌اند.»

او با بیان اینکه درس تربیت‌بدنی به هیچ وجه از جدول برنامه درسی حذف نمی‌شود، گفت: «ما با کمبود معلم متخصص تربیت‌بدنی مواجهیم. 750 منطقه آموزشی در کشور داریم، در مناطقی که معلم متخصص داشته باشیم همان معلم متخصص باید در کلاس تدریس کند و در جایی هم که معلم متخصص نداشته باشیم آموزگار پایه موظف است تدریس کند.»

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: «اکنون در کل کشور نزدیک 120 هزار آموزگار پایه را آموزش داده‌ایم. برای این افراد دوره ضمن خدمت 40 ساعته برگزار شده است.»

جعفری گفت: «شاید گلایه‌هایی نسبت به اضافه کار وجود داشته باشد، مثلا شاید فردی سال گذشته چیزی به نام حق‌التدریس و اضافه‌کار داشته و اکنون ندارد. طبیعی است که اضافه کار سال به سال تغییر کند و وضعیت اضافه‌کار را میزان ساماندهی نیروی انسانی مشخص می‌کند.»

او ادامه داد: «ما موظف هستیم ابتدا ساعات موظفی معلم خود را پر کنیم و بعد اگر ساعت داشته باشیم اضافه کار بدهیم، اضافه کار هم فقط به دوره متوسطه تعلق می‌گیرد. البته چون ساماندهی نیروی انسانی از دوره متوسطه شروع شده بود امسال ساعت اضافه کار در این دوره به حداقل خود رسیده است که این مساله براساس جلساتی که با مرکز ساماندهی نیروی انسانی وزارت‌خانه داشته‌ایم برای سال آینده حل می‌شود. ولی مجددا تاکید می‌کنم از ساعت درس تربیت‌بدنی کم نشده و نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار