در گفت‌وگو با پانا

معاون وزیر علوم: بودجه پژوهشی حدود یک درصد بودجه کل کشور است

تهران (پانا) - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه بودجه پژوهشی در کشور کافی نیست، گفت اکنون میزان بودجه پژوهشی حدود یک درصد بودجه کل کشور است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر علوم: بودجه پژوهشی حدود یک درصد بودجه کل کشور است

مسعود برومند در گفت‌وگو با پانا درباره وضع بودجه پژوهشی در سال آینده اظهار کرد: اکنون میزان بودجه پژوهشی حدود یک درصد بودجه کل کشور است و باید بیشتر باشد تا به اهداف برنامه ششم توسعه برسیم چون در غیراینصورت به اهداف برنامه نمی‌رسیم. بودجه پژوهشی هر ساله با یک نرخی مشخص، افزایش می‌یابد اما نرخ افزوده شده با توجه به ظرفیت پژوهشی کشور مورد تایید نیست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش برای افزایش بودجه پژوهشی خبر داد و گفت: تلاش همه ما این است که رایزنی کنیم تا عدد بودجه بالاتر برود اما نکته مهم در ماجرای بودجه پژوهشی، هزینه کرد بودجه است که باید به این بخش نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: در بخش هزینه کرد بودجه پژوهشی نیز در تلاش هستیم تا بودجه پژوهشی دستگاه‌ها و شرکت‌ها در اختیار حوزه پژوهش قرار بگیرد و در راستای حل مشکلات دستگاه‌ها باشد که این کار در قالب دو پروژه در حال انجام است. در سال آینده نیز 10 درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌ها هم باید به بخش پژوهش اختصاص یابد و در این راستا آیین‌نامه اجرایی آن باید آماده شود.

اعتبار لحاظ شده در لایحه بودجه ۹۹ برای مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌های دانشگاه‌ها، رقمی حدود ۷ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال است که در مقایسه با به بودجه سال ۹۸، تنها ۲.۱۲ صدم درصد افزایش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار