هند موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد

تهران (پانا) - هند روز یکشنبه با موفقیت موشک بالستیک «کی-۴» با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از یک سکوی زیر آب در نزدیکی جزیره عبدل الکلام واقع در ایالت اودیسا آزمایش کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هند موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «ان دی تی وی» گزارش داد: مقامات دفاعی هند اعلام کردند که این موشک با برد ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در روز یکشنبه از یک سکوی زیر آب در جزیره عبدل الکلام(حوالی سواحل اودیسا) با موفقیت پرتاب شد.

این موشک توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند در حال توسعه است و قرار است در زیردریایی های اتمی هند بکار گرفته شود.

مقامات هندی اعلام کردند که پیش از به خدمت گرفته شدن این موشک در نیروی دریایی هند، آزمایش های بیشتری بر روی آن انجام خواهد شد.

هند همچنین در حال توسعه موشک بالستیک دیگری با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به نام «بی او-»" است. این موشک دارای بردی معادل ۷۰۰ کیلومتر می باشد و برای شلیک از زیردریایی طراحی شده است.

هند در اولین روز از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ با موفقیت موشک بالستیک «آگنی ۳» با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از جزیره عبدل الکلام واقع در ایالت اودیسا را آزمایش کرده بود.

آگنی -۳ دارای ۱۶ متر طول و ۴۸ تن وزن می باشد و می تواند یک کلاهک هسته ای با بار ۵.۱ تن را تا فاصله ۳۰۰۰ کیلومتر حمل کند.

نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای موشک های آگنی ۱ با برد ۷۰۰ کیلومتر، آگنی ۲ با برد ۲۰۰ کیلومتر و آگنی ۳ و ۴ با برد ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ کیلومتر و آگنی ۵ با برد ۵ هزار کیلومتر است.

هند در سال ۲۰۱۷ توانست به عضویت گروه کنترل تکنولوژی موشکی درآید.

هند اکنون در میان معدود کشورهای دارای موشک بالستیک قاره پیما شامل روسیه، امریکا ، چین، فرانسه، رژیم صهیونیستی و پاکستان قرار دارد.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسوولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار