تاکید نجار بر اطلاع‌رسانی نسبت به کاهش دما و افزایش بارش‌ها در کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نامه‌های جداگانه به استانداران و سازمان صدا وسیما بر ضرورت اطلاع رسانی و هشدار نسبت به شدت بارش‌ها به صورت برف وکولاک در برخی استان های کشور و ادامه روند کاهشی دما طی روزهای آتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید نجار بر اطلاع‌رسانی نسبت به کاهش دما و افزایش بارش‌ها در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار گفت: با توجه به روند کاهشی دما طی روز های آتی و شدت بارش ها به صورت برف وکولاک در برخی استانهای کشور لازم است هموطنان عزیز ازسفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت ضرورت سفر در میانه روز و با همراه داشتن تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی همراه باشد.

وی افزود: همچنین از استانداران سراسر کشور خواسته شده با توجه به بارش برف وکولاک در برخی استانهای کشور و رصد گزارش های دریافتی و مسدود بودن برخی راه های مواصلاتی بدلیل شدت نزولات آسمانی با توجه به ادامه بارشها و کاهش دما بخصوص در ساعات پایانی روز، احتمال وقوع کولاک، اقدامات آمادگی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

دبیر ستادهای ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ضمن تاکید بر آماده باش اعضاء ستادهای ملی و استانی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر استقرار ماشین آلات مجهز به برف روب، نمک پاش و... در نقاط وگردنه های برفگیر تاکید کرد و ادامه داد: در صورت نیاز دستور انسداد مسیرهای مواصلاتی برفگیر به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران صادر شود و در ضمن صدور اخطاریه های متعدد واطلاع رسانی از سوی رسانه های استانی، با رویکرد رعایت موارد احتیاطی بهنگام تردد از مناطق و جاده های کوهستانی، مورد انتظار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار