هوای پاک حق همه است/ممنوعیت واگذاری مجوز صنایع آلاینده در دشت یزد _ اردکان

یزد(پانا)- فرماندار اردکان بابیان اینکه هوای پاک حق همه است، گفت: واگذاری مجوز برای صنایع آلاینده در دشت یزد _ اردکان ممنوع شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
هوای پاک حق همه است/ممنوعیت واگذاری مجوز صنایع آلاینده در دشت یزد _ اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، بهروز شهابی زاد پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ هوای پاک در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه هفده شهریور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: باید به خودمان افتخار کنیم که الآن کشورمان در حد یک ابرقدرت است چراکه توانسته است امنیت را برای خودش و کشورهای منطقه به وجود بیاورد.

وی بابیان اینکه امروز کشوری که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین ابرقدرت است از یک ایرانی احساس خطر می‌کند، افزود: شهید سلیمانی هم در دوران حیات خود و هم با شهادتش عامل وحدت در کشور بود و همه دانش آموزان ما می‌توانند با الگو گرفتن از ایشان، در آینده برای جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار باشند.

فرماندار اردکان در ادامه با اشاره به موضوع محیط‌زیست به‌عنوان یک بحث مهم و حیاتی، گفت: سالیان سال است که به محیط‌زیست توجه نشده است و امروز اثرات این بی‌توجهی مانند گرم شدن کره زمین و ذوب شدن یخ‌های قطب را می‌بینیم.

وی افزود: امروز محیط‌زیست یک دغدغه است و محیط‌زیست، در زمینه‌های مختلف یک واژه بسیار بزرگی است و کشورهای زیادی برای بهبود وضعیت محیط‌زیست به این موضوع می‌پردازند که بتوانند آلاینده‌ها را کاهش دهند و هرچه فضای سبز محل زندگی و شهرمان را افزایش دهیم می‌توانیم به تصفیه بهتر هوا کمک کنیم.

شهابی زاد بابیان اینکه وقتی یک واحد تولیدی برای افرادی اشتغال ایجاد کرده است در کنار آن مشکلات آلودگی هم دارد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که هم اشتغال ایجاد شود، هم درآمد و تولید داشته باشیم و هم اینکه آلودگی نداشته باشیم همه ما می‌دانیم که این مشکلات در جامعه وجود دارد باید تلاش کنیم تا در عین اینکه کمترین آسیب را به اجتماع وارد کنیم بیشترین تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان سال رونق تولید، اظهار داشت: در سال رونق تولید باید در زمینه‌هایی کارکنیم که کمترین آسیب را به محیط‌زیست می‌رساند لذا واگذاری مجوز برای صنایع آلاینده در دشت یزد اردکان ممنوع شده است و مردم هم باید مطالبه گری کنند و مسؤولین نیز باید پاسخگو باشند چراکه هوای پاک حق همه است.

فرماندار اردکان در پایان بابیان اینکه در کشور ما حدود 30 میلیون خودرو وجود دارد، گفت: حدود 11 میلیون دستگاه از این خودروها آلایندگی دارند و باید از رده خارج شوند و باید به‌گونه‌ای عمل شود که خودمان به این فنّاوری برسیم و خودرویی تولید کنیم که آلودگی کمتری داشته باشد و کارخانه تولیدی داشته باشیم درعین‌حالی که تولید داریم آلودگی کمتری هم داشته باشیم.

گفتنی است که در این مراسم از دانش آموزان برتر دبیرستان هفده شهریور و همچنین شرکت‌کنندگان در مسابقه هوای پاک تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار