فرماندار میبد: نمایندگان رسانه‌ها به حضور حداکثری مردم در انتخابات توجه کنند

یزد(پانا)- فرماندار میبد گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده توسعه ، فهم و تحلیل سیاسی جامعه است و بر این اساس از رسانه‌ها خواست در حمایت از داوطلب مورد علاقه خود در چارچوب قانون به حضور هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم در این رویداد مهم ملی توجه داشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار میبد:  نمایندگان رسانه‌ها به حضور حداکثری مردم در انتخابات توجه کنند

به نقل از ایرنا حسین فلاح در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان افزود: بسیاری از بدخواهان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران که نمی خواهند کشور ما از امنیت پایدار برخورد دار باشند سعی در فراهم کردن زمینه برای کمترین حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی با تشکر از رسانه‌ها که منعکس کننده رویدادها و تجزیه و تحلیل داده های مختلف هستند اظهار امیدواری کرد که با توجه به نزدیکی ایام الله دهه فجر همچنان انعکاس دهنده اقدامات دولتمردان در زمینه‌های ورزشی ، عمرانی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... باشند ، همچنین مشکلات و دغدعه‌های مردمی را هم مورد توجه قرار دهند تا مسوولان تجزیه و تحلیل روی آنها داشته باشند.

فرماندار میبد با اشاره به گرامیداشت یاد شهید سردار قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی از برپایی مراسمی برای یادبود آنها در بفروئیه که زادگاه چهار نفر از قربانیان این اتفاق ناگوار است خبر داد که در آینده نزدیک در این ارتباط طلاع رسانی خواهد شد.

وی به برگزاری مراسم یادبود و گرامیداشت آیت الله میبدی از علمای مقیم و منشاء خیر و برکت در گلستان اشاره کرد که روز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع میبد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و مسوول ستاد انتخابات میبد نیز گفت:ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با شعار انتخابات ۹۸ ، گام دوم انقلاب ، قانون‌مداری و بی‌طرفی و انسجام ملی همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرده است .

سید بهروز موسوی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات زمینه بروز و ظهور انسجام ، وحدت و همبستگی و شعور ملی است و اگر سلایق و جریان های مختلف سیاسی بتوانند در یک رقابت آزاد و مثبت حضور حداکثری داشته باشند توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت و این موضوع در شهرستان نیز مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: همه ما باید زمینه ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس باشیم .

این مسئول انتخابات در شهرستان ادامه داد : ۲۳ نفر از ۴۳ داوطلب شهرستان‌های میبد و تفت تایید صلاحیت شدند ، همچنین در میبد ، بفروئیه و بخش ندوشن ۷۶ صندوق اخذ رای توسط هیات اجرایی پیش بینی شده که ۵۸ صندوق ثابت و ۱۸ صندوق نیز سیار است.

وی از خبرنگاران خواست تا بر اساس قوانین انتخابات منطبق با ماده ۵۶ تا ۶۵ برای اطلاع از موارد انتخاباتی با کمترین تخلف احاطه داشته‌ باشند.

در این نشست در پاسخ به سووال خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های شهرستان به وجود موضوعات فنی در اداره های مختلف به خصوص ثبت اسناد و املاک ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مردم در ارتباط با آنها ، حق‌های ایجاد شده برای کشاورزان با توجه به طرح‌های کشت موقت ، طوبی و ... که کامل کالبد شکافی نشده‌ است ، عدم مسامحه و گذاشتن خط قرمز در ارتباط با واگذاری و تغییر کاربری‌ اراضی ، تلاش برای رفع مشکل فولاد میبد و... اشاره شد.

همچنین ایجاد فضای مناسب برای فعالیت همه احزاب و گروه‌ها همراه با رصد تخلف‌ها ، رنگ و بوی انتخاباتی ندادن به انجام فعالیت‌ها در راستای ارزیابی مشکلات شهر و... یادآوری شده است.

همینطور بر حضور فعال و عمل گرای بانوان در شهر که فضاهایی هم برای فعالیت آنها فراهم شده است مورد تاکید قرار گرفت و وابسته نبودن خبرنگاران به روابط عمومی فرمانداری و داشتن تعامل با روابط عمومی‌ها نهادهای شهرستان تاکید شد.

این در حالی است که مسائل و مشکلات حوزه بانوان و دیده نشدن فعالیت آنها در جامعه ، کم توجهی به حوزه‌های مرتبط به آنها ، فعالیت کم رنگ دفتر امور بانوان میبد در فرمانداری و ... مطرح شد که مشکل خبرنگاران نیز به احاطه نداشتن بعضی از روابط عمومی‌های اداره ها بر وظایفی که برعهده دارند و همچنین چند شغله بودن بعضی از آنها به خصوص روابط عمومی فرمانداری شهر مطرح شد.

مورد توجه قرار دادن فرودگاه ، عدم انجام کارهای زیرساختی مرتبط با صنعت یا انرژی پاک ، ملزم کردن واحدهای صنعتی به اختصاص ۲۰ درصد از وسعت محل فعالیت صنعتی به فضای سبز ، رصد فیلتر گذاشتن کارخانه ها با بازدیدی که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان شخصا به عمل می آورد، غافل نشدن از دشت یزد- اردکان ، پیگیری آسفالت جاده نیوک ، نیاز به تامین هزینه برای اعزام گشت به مناطق ندوشن جهت کنترل مواردی مانند عبور کامیون ممنوع و تامین امنیت راه های ارتباطی روستایی و عدم همکاری پلیس راه استان در این ارتباط ، برخورد با افرادی که نسبت به مسدودسازی حریم رودخانه‌ها اقدام می کنند و... مطرح شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد و شهرستان های تفت و میبد یک نماینده در مجلس دارند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار