حسن پور: توسعه فرهنگ ورزش و سواد حرکتی بین دانش آموزان تقویت شود

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از برگزاری دوره مهارتهای عمومی تربیت بدنی با حضور مدیران مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
حسن پور: توسعه فرهنگ ورزش و سواد حرکتی بین دانش آموزان تقویت شود

الهه حسن پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار کرد: این دوره آموزشی ویژه مدیران مدارس استان با حضور مدرسین اداره کل آموزش و پرورش، مسئولین،کارشناس مسئولین، کارشناسان و مدیران مدارس استان برگزار می‌گردد.

او در ادامه با اشاره به صنعتی شدن جوامع و افزایش کم تحرکی، فقر حرکتی، نبود فضا و امکانات کافی برای انجام فعالیتهای بدنی تاکید کرد: توسعه فرهنگ ورزش و سواد حرکتی دربین دانش آموزان تقویت شود.

حسن پور هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح مهارتها و باز آموزی فعالیت‌های تربیت بدنی، توانمند سازی و آشنایی بیشتر مدیران مدارس با اهمیت و نقش ورزش و درس تربیت بدنی و برنامه‌های اجرایی معاونت تربیت بدنی و سلامت دانست و افزود:جهت رشد، شادابی و پویایی دانش آموزان این دوره آموزشی برای تمامی مدیران استان برگزار خواهد شد،

این مقام مسئول در ادامه بر اهمیت کیفیت بخشی بر اجرای طرحهای معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مانند مدرسه پویا، مدرسه فعال، ورزش و خانواده، ورزش صبحگاهی، انجمن ورزشی دانش آموزی، مدرسه قهرمان و المپیاد درون مدرسه ای تاکید کرد و گفت: چالش‌های ساختار قامتی و فقر حرکتی در بین دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسن پور با تاکید بر راه اندازی کانون‌های ورزشی و افزایش فعالیت‌های تربیت بدنی در بین دانش آموزان تصریح کرد: نقش کلیدی مدیران در گسترش فرهنگ ورزش و توسعه فعالیت بدنی و با رویکردانگیزشی ورزشی و ترغیب به ارتقاء جایگاه تربیت بدنی برای بهبود واثر بخشی ساعات درس تربیت بدنی در مدارس قابل توجه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه سواد حرکتی، توسعه مهارتهای بنیادین در ورزش است که به دانش‌آموز اجازه می دهد با انگیزه، اعتماد به نفس و کنترل، در طیف وسیعی از فعالیتهای بدنی حرکت کند، خاطرنشان کرد: مدیران باید با توان و جدیت بیشتر به امر ورزش و ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان بپردازند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار