تشریح نحوه کمک رسانی آموزش و پرورش تهران به سیل زدگان

فولادوند : هم اکنون  ۱۰ کامیون آماده اعزام بوده و این کمک رسانی مقطعی نخواهد بود

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش  وپرورش شهر تهران در گفتگو با پانا از اهمیت توجه آموزش  وپرورش به موضوع سیل مهربانی برای تحقق توسعه در کشور و آموزش دانش آموزان برای کمک به هموطن سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح نحوه کمک رسانی آموزش و پرورش تهران به سیل زدگان

گاهی ممکن مصیبتی به عظمت یک زلزله یا سیل رخ دهد تا قدر انسانیت را بیشتر بدانیم که سهم انسان از کائنات به وسعت قلب مهربانش است. این روزها که سیل ویرانگر همه جای استان سیستان و بلوچستان را فراگرفته است، باز هم آموزش و پرورش آستین همت بالا زده تا فرصتی برای آموزش مهربانی و انسانیت به دانش آ‌موزانش داشته باشد و حالا «سیل مهربانی» در میان دانش آ‌موزان تبدیل به مقوله فرهنگی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به سیل مهربانی۱ گفت:‌ در بهار ۹۸ به دنبال وقوع سیل در استان لرستان، گلستان و خوزستان ما ماموریت پیدا کردیم معین دو استان خوزستان و لرستان باشیم. در استان لرستان برنامه های متنوعی را در راستای کمک به فرهنگیان و دانش آ‌موزان داشتیم که مثمر ثمر بود و باید بگویم به بهترین نحو و شایسته ترین نحو اجرا شد.
او افزود:‌ در استان لرستان موضوع عقب افتادگی آموزشی دانش آ‌موزان را داشتیم که با کمک شورای موسسان مدارس غیردولتی تهران کار بزرگی را در ارتباط با شهر پلدختر و معمولان انجام شد که تاثیر بسزایی در ارتقا آموزشی دانش آ‌موزان مخصوصا پایه دوزادهم داشت.
فولادوند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهر تهران در حوادث ناگهانی همیشه نقش های بزرگی ایفا کرده است، گفت: در زلزله کرمانشاه و در موضوع پشتیبانی های آموزشی استان مصیبت دیده کرمانشاه شهر تهران، میدان دار بود و توانست تحولی در حوزه آموزشی آنجا ایجاد کند. البته باید از شورای موسسان مدارس غیر دولتی تشکر کنم که مثل همیشه در کنار ما بودند و تاثیرات مهمی در کمک رسانی داشتند و در موضوع کمک های آموزشی و بسته های‌آموزشی کاری اتفاق افتاد که در طول تاریخ ایران سابقه نداشته است. ما صد مدرس تراز اول تهران را به پلدختر بردیم و آنجا بچه ها را آموزش دادند و نتیجه اینکه، قبولی های حوزه پلدختر بیش از سنوات گذشته بود و این نقطه قوت برای آموزش وپرورش شهر تهران است.
فولادوند گفت: در سیل مهربانی۱ در ارتباط با کمک به همکاران فرهنگی ما اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان را بین همکاران فرهنگی که صدمه دیده اند، توزیع کردیم و اعتباری در حدود ۶۰۰ میلیون تومان را در بین مدارس غیردولتی از محل کمک های موسسات غیردولتی کمک کردیم تا تعمیراتی که نیاز دارند، انجام دهند. همچنین در حوزه خوزستان کمک های زیادی از جمله اعزام ۸۰ میلیون محموله داشتیم و چون خوزستان نیاز نداشتند بیشترین وسایل ما آموزشی بود. همچنین بسته های ویژه همکاران فرهنگی در ماه مبارک رمضان برای استان لرستان تهیه کردیم. مشاورین زحمتکش و کوشای ما چندین مرحله با کاروان های متعددی به این دو استان مراجعه کردند و نیازهای مشاوره ای را برطرف کردند. در حوزه خوزستان ما کمک های مان بیشتر بود و آخرین مرحله کمک های ما به استان خوزستان آبان سال جاری بود که با ساخت یک مدرسه ۹ کلاس در روستای شیبان اهواز توانستیم کمک ها را در سیل مهربانی۱ هدایت کنیم.
عبدالرضا فولادوند، مدیر کل شهر تهران با اشاره به سیل اخیری که در استان سیستان و بلوچستان رخ داده است از کمک های شهر تهران سخن گفت. وی افزود: متاسفانه به دنبال وقوع سیلی که در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، مقام عالی وزارت ماموریتی را به اداره کل شهر تهران دادند تا در کنار استان های دیگر به جمع آوری کمک نقدی و غیر نقدی اقدام کنیم و تیمی را در آنجا مستقر کنیم و در توزیع هم نظارت داشته باشیم و تلاش کنیم هموطنان ما از این مرحله سخت عبور کنند.
فولادوند با اشاره به همراهی همیشگی فرهنگیان گفت:‌بی شک نقش فرهنگیان محترم و عزیز در تمام مراحل کمک رسانی گذشته و حال نقش موثری بوده است. در اتفاق گذشته بخش اعظمی از فرهنگیان بزرگوار اجازه دادند از حقوق شان کسر کنیم و به حساب ویژه کمک به سیل زدگان واریز کنیم و اکنون هم نیاز به کمک این همکاران فرهنگی داریم.
فولادوند با اشاره به برنامه های آموزش وپرورش شهر تهران در سیل مهربانی۲ گفت: در حوزه دانش آ‌موزی علاوه بر اینکه سه شنبه این هفته در برنامه سیل مهربانی۲ شرکت می کنند، تمام مدارس ما پایگاه جمع آوری کمک ها هستند.

کمک ها به انبار مهرآباد انتقال پیدا کرده و از‌آنجا با هواپیما به چابهار و کنارک رفته و آنجا هم نمایندگی خود ما حضور فعال دارد و با وساطت آموزش و پرورش جنوب سیستان و بلوچستان توزیع خواهند کرد. آنچه مهم است توسعه ای است که محقق شده و آموزش محبت و مهربانی به دانش آ‌موزان ما انجام می شود و این مهم نه تنها کمک به هوطنان است بلکه یک نوع آموزش کمک به همنوع و هموطن برای دانش آ‌موزان ماست.
فولادوند افزود: خوشبختانه مانند دفعات گذشته شهر تهران خوب درخشیده است و البته کمک به سیستان و بلوچستان مقطعی نیست بلکه یک فرآیند است و ما با خیرین سیستان و بلوچستان در حال گفتگو هستیم تا مراکزی که آنجا به نوعی تخریب شده اند و نیازمند تعمیر و نگهداری اند طی فرآیندی کمک شود. همچنین امیدوارم در حد توان بتوانیم به شرط جمع آوری کمک های نقدی بیشتری به بازسازی مدارس آسیب دیده کمک کنیم.
فولادوند درباره مشکلات جغرافیایی جهت کمک رسانی به سیستان و بلوچستان گفت: ما کمک های مان را به آموزش وپرورش استان و از آنجا به آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان انجام می دهیم. البته مشکلی که اکنون وجود دارد توزیع میان منطقه و روستاهاست. توزیع و کمک رسانی از تهران به جنوب سیستان و از‌آنجا به شهرستان ها مشکلی وجود ندارد.

اگر مشکلات ارتباطی هست بین مرکز شهرستان ها با روستاهای خودشان است که آنجا هم نیروهای نظامی با کمک هلی کوپتر و سایر ادوات شان کمک را ارسال می کنند. ما به نوعی کمک ها را از شهر تهران هدایت می کنیم و تحویل روسای آموزش وپرورش مناطق می دهیم و نیروهای آموزش وپرورش هم از طرف مقام عالی وزارت مستقراند و امیدوارم در این مرحله هم به نحو احسنت کمک کنیم.
او با اشاره به اینکه اکنون ده کامیون آماده اعزام از شهر تهران است گفت: آنچه درسیل گذشته وجود داشت گل و لای بود که شهرها و منازل را در برگرفته بود و اینجا به نوعی آبگرفتگی و سیلی است که رد شده و رفته و مشکلات مردم به نوعی مشکلات معیشتی است و آذوقه هم ندارند و به ما اعلام کرده اند که البسه و پتو و چادر برنامه ریزی کنیم. امروز ساعت دو و نیم ویدئو کنفرانسی داریم که نیازها را احصا کنیم و فردا اولین محموله ما آماده می شود. تا اکنون ۲۰۰ میلیون از اندوخته قبلی مانده و مایحتاج را قرار است از بازار تهیه کنیم و بخریم و انشاله در اواسط هفته جاری و با حضور مقام عالی وزارت در سیستان کمک های ما هم به آنجا رسیده است.
فولادوند با قدردانی از تلاش های سازمان دانش آ‌موزی گفت: من از همکاران خوب سازمان دانش‌آموزی تشکر می کنم که در این سیل مهربانی ها و محبتها و تلاش ها همیشه پیشقدم هستند. همچنین از تشکل هایی که به نوعی با آموزش پرورش در ارتباط اند تشکر می کنم و دعوت می کنم این بار هم مثل همیشه پا پیش بگذارند تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. همچنین از معاونت پرورشی و معاونت پشتیبانی و سایر معاونت ها که همیشه در موضع کمک در خط مقدم هستند، سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار