اتوبوس‌هایی که به اندازه یک کارخانه دود تولید می‌کنند

تهران (پانا) - به‌گفته معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برخی از اتوبوس‌های عمومی درون شهری بجنورد به اندازه یک کارخانه کوچک دود تولید می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس‌هایی که به اندازه یک کارخانه دود تولید می‌کنند

به‌گزارش ایسنا، حسین هراتی با اشاره به اینکه صنایع متحرک همچون خودرو از جمله عوامل ایجاد آلایندگی هوا در بجنورد هستند، اظهارکرد: یکی از این صنایع، اتوبوس‌های درون شهری هستند که در ارتباط با دودزایی و آلاینده بودن آن‌ها بارها به شهرداری مکاتبه شده است.

او افزود: اما شهرداری در مقابل مکاتبات انجام شده اعلام می‌کند که هزینه تعمیر و جاگیزینی آن‌ها بالا است و این امکان برای آن‌ها وجود ندارد اما برخی از اتوبوس‌ها هستند که با هزینه کرد اندکی برای تعمیر، این مشکل در آن‌ها مرتفع می‌شود.

هراتی ادامه داد: از سوی دیگر با نیروی انتظامی نیز مکاتبات لازم انجام شده است تا اتوبوس‌هایی که فاقد برگ معاینه فنی هستند با آن‌ها برخورد شود.

او اظهارکرد: برخوردها با این موضوع از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود اما به‌نظر می‌رسد که توجه چندانی به جریمه‌های انجام شده نمی‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سهم زیادی از آلودگی شهر بجنورد را اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده دارند و از آنجاییکه رانندگان این کامیون‌ها معتقدند که روزانه مسافت کمی را طی می‌کنند نسبت به تعمیر خودروهای خود اقدام نمی‌کنند.

او خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عمر تعدادی از اتوبوس‌های درون شهری بجنورد به پایان رسیده و باید از رده خارج شوند اما به‌علت کمبود اتوبوس، همچنان از آن‌ها استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار