در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی؛

وزیر آموزش و پرورش: تلاش دانش‌آموزان برای ادامه راه مهم‌ترین گام‌ در جبران مصیبت‌های اخیر است

تهران (پانا) - مراسم یادبود عروج شهدای پرواز 752 هواپیمای اوکراینی به ویژه فارغ‌التحصیلان سمپاد و دانش‌پژوهان المپیادی ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تلاش دانش‌آموزان برای ادامه راه مهم‌ترین گام‌ در جبران مصیبت‌های اخیر است

محسن حاجی‌میرزایی در این مراسم با بیان اینکه اتفاقی که افتاد داغ و مصیبتی جانکاه و دردناک است گفت: «ایران ما اکنون داغدار و شریک خانواده‌های این فرزندان است. شهادت همه افراد و جان باختن افراد، سنگین، سخت و طاقت‌فرساست اما افرادی که دایره وجودی‌ و تاثیرگذاری‌شان گسترش پیدا کرده و آینده سرزمین به توانمندی آنان نیازمند است، سنگین‌تر و سخت‌تر است.»

او افزود: «من به‌ عنوان وزیر آموزش و پرورش و به نمایندگی از مجموعه بزرگ آموزش و پرورش کشور آرزوی صبر بی‌پایان از سوی خدا برای خانواده‌های این داغ‌دیدگان را دارم.»

حاجی‌میرزایی ادامه داد: «مصیبت‌های پیش آمده با فضل‌ الهی جبران می‌شود در انتظار گشایشی بعد از این اتفاقات هستیم. زندگی انسان‌ها دوره پر رمز و رازی است. انسان برگزیده هستی و اشرف مخلوقات است. همه هستی در خدمت اوست. تاملی گذرا بر کلام الهی برای این مخلوق، موقعیت و جایگاه خطیر او را در منطق دینی ما آشکار می‌کند.»

او به بخشی از آیات قرآن اشاره کرد و افزود: «خداوند عرصه پهناوری را برای انسان فراهم کرده و همه هستی را برای انسان قرار داده است. حتی پیامبر اسلام را قرار داده تا آنان را تعلیم دهد. مرگ و زندگی برای انسان‌هاست.»

حاجی‌میرزایی گفت: «یکی از سنت‌های حاکم بر زندگی انسان‌ها سنجیدن انسان‌هاست تا ظرفیت‌های آنان آشکار شود و باورهایشان به منصه ظهور برسد. همه انسان‌ها در معرض سنجش و مورد آزمایش الهی هستند. سرافراز افرادی هستند و افرادی سرافراز از این آزمون بیرون می‌آیند که صبور باشند. این آزمون، آزمون صبر، شکر و صداقت است. سیره حضرات معصومین همه حاکی از این بردباری‌ها در بلایا و مسایلی است که برای انسان‌ها پیش می‌آید.»

او با اشاره به ترجمه آیاتی از قرآن پاداش رستگاران را برای کسانی دانست که صبور هستند. محسن حاجی‌میرزایی گفت: «مصیبت‌ها برای سنجش ما است و سرافراز کسانی هستند که از این آزمون خوب بیرون آمده‌اند. ما وصفی از حال خانواده‌ها می‌کنیم اما آنان بر این حال صبوری می‌کنند و قطعا پاداشی در نزد خدا برایشان خواهد بود.»

او گفت: «نظام هستی از همه امور بی‌نیاز است و ظرفیت لازم را برای جبران مسائل در اختیار دارد. یکی از صفات الهی جباریت است و اوست که جبران‌کننده است.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «برای ما از دست دادن شهید سلیمانی یک رویداد سنگین بود اما در برابر قضای الهی راضی به رضای او هستیم و باید در انتظار صبح شکوفایی باشیم که این مسایل سنگین برای ما جبران شود.»

حاجی‌میرزایی گفت: «به دانش‌آموزان ادامه دهنده این راه می‌گویم که اهتمام شما یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای جبران این مصیبت‌هاست.»

محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت صمیمانه و عمیق برای این مصیبت سنگین به خانواده‌های این عزیزان گفت: «دانش‌آموزان عزیزی که ادامه‌دهندگان راه این فرزندانمان هستند حتما با تلاش و پشتکار این مصیبت بزرگ و سنگینی را که متوجه جامعه ایران شد را جبران می‌کنند.»

او ادامه داد: «صبر و بردباری جز سیره توصیه شده دین ماست و امیدواریم این مصیبت بزرگ با فضل خداوند به بهترین وجه جبران شود.»

حاجی‌میرزایی درباره برنامه‌های سازمان استعدادهای درخشان گفت: «این سازمان از مرکز به سازمان تبدیل و اساسنانه آن تصحیح و ابلاغ شد. هیات‌امنای این سازمان مشخص و ترکیب این هیات تعیین شد و امیدواریم به‌تدریج با جدیت و قوت برنامه‌ها را پیش ببریم.»

وزیر آموزش و پرورش درباره امکانات رفاهی و مسائل حق‌الزحمه معلمان این مدارس نیز گفت: «مشکلاتی درباره این مدارس مطرح شد که امیدواریم با تلاش بتوانیم کاستی‌ها را جبران و شرایط خوبی را برای فرزندانمان فراهم کنیم.»

او به برخی گلایه‌ها از رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «همه فرهنگیان متناسب با رتبه تخصصی و علمی خود در ۵ رتبه تقسیم‌بندی می‌شوند، افرادی که در گذشته رتبه‌هایی را گرفتند، براساس همان رتبه‌ها این طرح برایشان اجرا می‌شود. طبیعی است کاری را که برای ۷۰۰ هزار معلم انجام دهیم اینکه با همه شرایط افراد منطبق باشد کار دشواری است این موضوع نیاز به زمان دارد. دیروز استان‌ها با معاونت برنامه‌ریزی نکات را بررسی کردند و قرار شد هیات ممیزه بخش‌هایی را که امکان دارد تغییر پیدا کند را بررسی کنند تا کارها انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار