ستاد استانی دومین سیل مهربانی همکلاسی ها در استان کرمانشاه تشکیل شد

کرمانشاه (پانا) - سید‌مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی بر رسالت آموزش و پرورش نسبت به پرورش حس نوع‌دوستی در دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ستاد استانی دومین سیل مهربانی همکلاسی ها در استان کرمانشاه تشکیل شد

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:طی دو سال اخیر مردم کشور ما شاهد بلایای طبیعی بوده‌اند.این روزها استان سیستان‌و‌بلوچستان درگیر سیلاب شده است و بخاطر عمق فاجعه‌ای که در این منطقه پیش آمده متاسفانه ما شاهد اتفاقات دلخراشی هستیم.

معاون پرورشی‌و‌فرهنگی تصریح کرد:آموزش‌و‌پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی‌ و آموزشی که عهده‌دار رسالت تربیتی است،‌‌علاوه‌بر وظیفه‌ی نوع دوستی و کمک‌رسانی به هموطنان می‌بایستی به اثرات تربیتی این مسئله بر دانش آموزان توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و برتری‌های انسان‌بودن حس نوع دوستی است تاکید کرد:معلمین،معاونین و مربیان پرورشی باید دانش آموزان و اولیا آنان را به مشارکت و مساعدت در این امر خطیر ترغیب و تشویق کنند.

این مقام مسؤول ضمن یادآوری دورانی که استان کرمانشاه درگیر زلزله شده بود و همه‌ی هموطنان به یاری آسیب‌دیدگان این حادثه شتافتند اظهار کرد:امروز نوبت ماست که به دردها و مصیبت‌های وارده بر هموطنانمان با کمک‌ و یاری رساندن به آنان التیام ببخشیم.

سید یحیی میرعباسی مدیر سازمان دانش‌آموزی ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، از شرایط پیش‌آمده در استان سیستان‌و‌بلوچستان ابراز تاسف کرد و گفت:با توجه به سیل اخیر و آسیب مالی و جانی تعدادی از هموطنان در این استان، شایسته است با همکاری همه‌ی عوامل به ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله بسیج دانش‌‌آموزی،انجمن‌های اسلامی،هلال احمر و سازمان دانش‌آموزی به یاری این عزیزان شتافت.

مدیر سازمان دانش‌آموزی ضمن تبیین بخشنامه‌ی وزارتی خاطر نشان کرد:طرح دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها سه شنبه مورخ 98/11/1 در تمامی مدارس استان و در یک مدرسه به صورت نمادین با حضور مسئولین و دانش‌آموزان به منظور جمع آوری کمک‌های انسان دوستانه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار