حداد عادل: انتقام سخت ایران از آمریکا استقلال و اراده کشورمان را نشان داد

تهران (پانا) - رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز پایگاه‌های آمریکا از سوی کشورهای دیگر مورد اصابت قرار نگرفته بود تاکید کرد که ایران با انتقام سختی که گرفت استقلال و اراده خود را در این زمینه نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حداد عادل: انتقام سخت ایران از آمریکا استقلال و اراده کشورمان را نشان داد

غلامعلی حدادعادل در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز 752 هواپیمای اوکراینی به ویژه فارغ‌التحصیلان سمپاد و دانش‌پژوهان المپیادی که ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد به دو هفته پر خبر اخیر اشاره کرد و گفت: «ما در ۴۰ ساله انقلاب اتفاقات زیادی دیدیم اما چگالی حوادث آنقدر بالا نبود که در یک هفته خبرهای سنگین و سهمگین به گوش و چشم ما برسد. وقتی واقعه‌ای اتفاق می‌افتد انسان هم دچار تاسف می‌شود هم دچار تعجب. از نظر روانی فرقی بین این دو کلمه وجود دارد.»

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه بعضی وقایع تاسف‌آور است اما تعجب‌آور نیست، گفت: «زمانی که انسان از اتفاقات متحیر است در این صورت او هم تاسف می‌خورد و هم تعجب می‌کند. در حوادث اخیر شهادت سردار سلیمانی برای ما تاسف فوق‌العاده داشت اما تعجب نداشت.»

او به ویژگی‌های رفتاری سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: «زمانی‌که رزمندگان ما ضربه‌ای به عین‌الاسد زدند خبر سقوط هواپیما را شنیدم و تاسف و تعجب من باهم ایجاد شد چون در آن زمان شهادت سردار برای ملت تسلی شده بود که خبر سقوط نیز به آن اضافه شد.»

حداد عادل در ادامه گفت: «بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز پایگاه‌های آمریکا از سوی کشورهای دیگر مورد اصابت قرار نگرفته بود که ایران استقلال و اراده خود را در این زمینه نشان داد اما سقوط هواپیما قابل هضم نبود. در این صورت تعجب بر روی تاسف ایجاد می‌شود.»

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: «هضم این مساله بسیار دشوار است اما چیزی که در این میان پدیده شد سوءاستفاده ضدانقلاب از این حادثه بود که باید موضوعات از سوی متخصصان و قوه قضائیه بررسی شود.»

او افزود: «از روزی که اعلام شد این سقوط به‌دلیل خطای انسانی بوده افرادی ابراز ناراحتی‌های خود را شروع و تظاهرات کردند تا ترامپ خوشحال شود. رهبری در نماز جمعه فرمودند همان اندازه که دل‌های ما ناراحت است دشمن نیز خوشحال است.»

حداد عادل خطاب به خانواده‌ شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: «خداوند این فرزندان را با شهدای کربلا محشور کند و به این خانواده‌های عزیز صبر دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار