سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می کند:

پویش دانش آموزی سیل مهربانی هم کلاسی ها / هر مدرسه یک پایگاه همدلی

یاسوج (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری پویش مهربانی در مدارس استان به منظور کمک به هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پویش دانش آموزی سیل مهربانی هم کلاسی ها / هر مدرسه یک پایگاه همدلی

در روز‌های گذشته شاهد وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور و استان سیستان و بلوچستان هستیم و در این بین همه در تلاشند تا با کمک‌های خود بر دل غمزده مردم سیل زده این مناطق مرهمی باشند و تجلی گر شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» باشند.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی طرح سیل مهربانی 2 که با حضور تشکل های دانش آموزی برگزار شد، گفت: «در راستای لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب درخصوص بسیج همه مردم و همه امکانات برای کمک به مردم سیل‌زده، آموزش و پرورش طرح ملی "سیل مهربانی همکلاسی‌ها" را با مشارکت و هم‌افزایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان هلال احمر و شوراهای دانش‌آموزی در روز سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌کند.»

سید نظام مرادی با اشاره به ماموریت سازمان دانش آموزی در تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان گفت: در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها اجرای شعار همفکری، همکاری و همدلی است. لذا در بحث سیل، پیشتازان سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود را جهت کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اعلام می دارند.

سید نظام مرادی ترویج نوع دوستی، مشارکت جویی و مسولیت پذیری در بین دانش آموزان را از اهداف طرح سیل مهربانی همکلاسی ها بیان کرد و گفت: همدلی و همراهی با دانش آموزان و خانواده های آسیب دیده از بارندگی و آب گرفتگی ها خسارت بار اخیر از اهداف دیگر این طرح است.

مدیر سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه به منظور جمع آوری و ارسال هدفمند کمک های دانش اموزان اولیا و فرهنگیان برای هموطنان سیل زده این پویش فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود گفت: لوازم مورد نیاز سیل زدگان از جمله لباس و پوشاک نو پتو و زیرانداز مواد خوراکی و غذای بسته بندی شده با تاریخ مصرف مدت دار لوازم بهداشتی مختلف و لوازم التحریر به عنوان کمکهای غیر نقدی... در اختیار مدیران مدارس جهت ارسال قرار گیرند.

مرادی افزود:پس از جمع آوری اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان و بسته بندی کمک های غیر نقدی مردمی از طریق اداره کل آموزش و پرورش در اختیار هموطنان سیل زده قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است اداره کل آموزش وپرورش جهت سهولت جمع آوری وجوهات نقدی شماره حساب متمرکزی را اعلام خواهد کرد.

اجرای نمادین طرح سیل مهربانی همکلاسی ها در مدرسه فجر دانش یاسوج

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد نیز گفت:با توجه به پیشگام بودن فرهنگیان و دانش آموزان استان در کمک به هموطنان و در راستای عمل به فراخوان مقام‌معظم رهبری به دستگاه های دولتی و مجموعه های مردمی برای کمک بیشتر به سیل زدگان انشاالله بتوانیم برای جبران بخشی از خسارت های وارد شده به مردم جنوب شرق کشور گام موثری برداریم.

سید قدرت موسوی ارشد تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سریعا مطابق بخشنامه ارسال شده نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی نمودن تصمیمات اتخاذ شده ستاد اقدام می نماید.

او با اشاره به اینکه دغدغه نوع دوستی، عاطفه و احسان در بین فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان بویراحمد وجود دارد گفت: در بیش از 400 مدرسه این شهرستان طرح سیل مهربانی 2 اجرا خواهد شد.

موسوی ارشد افزود: روز سه شنبه 98/11/1 مراسم سیل مهربانی همکلاسی ها به صورت نمادین و با دعوت از مسؤلین در مدرسه فجر دانش یاسوج برگزار می شود.

مسؤل بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح سیل مهربانی در بعد تربیتی دانش آموزان بسییار تاثیر گذار است. این که دانش آموزان یاد بگیرند از خودگذشتگی و انفاق کنند بسیار مهم است و این یک تمرین برای فردای بهتر آنان است.

سعادت صالحی نیا افزود: مهم ترین اتفاق در این طرح مسؤلیت پذیری دانش آموزان است و ما باید کمک کنیم که خود دانش آموزان متولی اصلی اجرای برنامه سیل مهربانی همکلاسی ها باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار