معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

زبان هنر، ابزاری تاثیر گذار و نافذ در روند تعلیم و تربیت است

کرمان(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم آغاز به کار نمایش فیلم های منتخب چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در شهرستان راور گفت: زبان هنر، ابزاری تاثیر گذار و نافذ در روند تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
زبان هنر، ابزاری تاثیر گذار و نافذ در روند تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری درباره هنر گفت: هر اندیشه ای برای این که ماندگار شود بایستی با زبان هنر بیان شود و فیلم یکی از هنرهایی است که تاثیرگذاری زیادی در مباحث آموزشی و تربیتی می تواند داشته باشد.

حسین براهوئی افزود: هنر، زیبایی موجود در عالم را به تصویر می کشد و آن را در دید مخاطبان قرار می دهد، خداوند متعال زیبا است و زیبایی را دوست دارد و کسانی که این زیبایی را بازتاب می دهند در مسیر اراده الهی قرار دارند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که هنر نمایش و فیلم به معنی بازنمایی وقایع و به تصویر کشیدن حقیقت است، گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد، با عمری به درازای نیم قرن تلاش کرده است با توجه به نیازهای روز آموزش و پرورش و مخاطبان، فیلم های آموزشی و تربیتی تولید کند تا به فصول بالندگی که همان دانش، بینش، پویندگی وخلاقیت است جامه عمل بپوشاند.

براهوئی خاطر نشان کرد: تنوع بخشی، فرصت های یاددهی و یادگیری را تسهیل می کند و به آموخته ها عمق می بخشد که نمایش این فیلم ها در مدارس نقش موثری در استعداد یابی و پرورش خلاقیت دارد و فرصت نقد فیلم را برای دانش آموزان ایجاد می کند، در نتیجه ضروری است در مدارس اهتمامی ویژه برای تحقق این مهم و جذب حد اکثری مخاطبان شود.

وی با بیان این که فیلم های منتخب چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 28 دی تا 2 بهمن در مدارس سراسر استان و در همه دوره های تحصیلی اکران می شود، گفت: استفاده از این فیلم ها می تواند در دنیای تسخیر نور، صدا و حرکت، نقشی بنیادین در تحول مسائل آموزشی و تربیتی ایفا و فرصتی برای دستیابی به حیات طیبه که شایسته زیست انسان به صورت عزت مندانه و شرافت مندانه همراه با صلح و آرامش است فراهم کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین یادآور شد: اثر فیلم از صدها ساعت سخنرانی بیشتر است و در کنار اکران فیلم های جشنواره رشد هم باید فضایی باز شود که ایده ها به فیلم نامه تبدیل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار