جلسه کارشناسان ، سر گروهها وروسای مراکز مشاوره استان خراسان شمالی

بجنورد (پانا) در مورخه 29دی ماه جلسه ای با حضور معاون پرورشی و فرهنگی استان وکارشناسان ،گروهها وروسای مراکز مشاوره استان با موضوع تبیین وتشریح برنامه های مشاوره استان در سالن جلسات پرورشی برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه  کارشناسان ، سر گروهها وروسای مراکز مشاوره استان خراسان شمالی

اکرامی فر معاون پرورشی وفرهنگی استان در این جلسه تاکید برتخصصی بودن این حوزه ، توجه برسرنوشت تحصیلی وتربیتی دانش آموزان را مورد تاکید قراردادند

محمد اکرامی فر با اشاره به نقش مهم مشاورین در تربیت و موفقیت دانش آموزان گفت :مشاورین سربازان گمنام آموزش و پرورش هستند که با وجود وظیفه خطیر و پراهمیت ، به جایگاه واقعی خود در جامعه دست پیدا نکرده اند.

اکرامی فر به موانع موجود در امر مشاوره اشاره کرد و گفت : نگرش اجتماعی غلط به مشاوره ، انتظارات بالا و غیر ذواقع گرایانه ، نگاه غلط مدیران به مشاورین ، نگاه تک بعدی و نامتوازن صرفا تحصیلی یا اخلاقی تربیتی ، و نگاه دانش آموزان به مشاورین از مهمترین این موانع است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: سلاحی که مشاوران را مقتدر می سازد علم آنهاست ، علم و دانش بالا در کنار رازداری و توانایی برقراری ارتباط و جلب اعتماد دانش آموزان می تواند مشاورین را در ایفای نقش خود موفق سازد.

اکرامی فر اذعان کرد: «جهت کیفیت بخشی به امور مشاوره مدارس، برقراری ارتباط نزدیک و بازدید از فعالیتهای مشاوران مدارس و تبادل نظر علمی مهم و تاثیر گذار است.»

زارع رئیس اداره مشاوره استان نیز با توجه به تجهیز مراکز مشاوره استان جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اذعان کرد : مشاوران باتوان بیشتری در خدمت نظام تربیتی دانش آموزان باشند

علی رضا زارع رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل با تاکید بر جایگاه علمی گروه های آموزشی، خواستار نیاز سنجی و تدوین محتواهای علمی-آموزشی جهت برگزاری کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت مشاوره شد.

وی در ادامه به لزوم توانمند سازی مشاوران مدارس و آموزش های مورد نیاز در جلسات مشاوران در پیشبرد اهداف و برنامه های مشاوره ای مناطق و همکاری با کارشناسان مشاوره اشاره نمود تا با بهره گیری از این آموزش ها، دانش آموزان از مهارت های تحصیلی و توانمندیهای روانی-اجتماعی لازم برخوردار گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار