رویکرد دستگاه قضاء در دعاوی خانواده مبتنی بر صلح وسازش است

کرمان(پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه طلاق در صدر دعاوی محاکم خانواده در کرمان قرار دارد ،گفت:قضات بایستی با رویکرد صلح وسازش و در یک مهلت و زمان منطقی و معقول به دعاوی طلاق رسیدگی کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد دستگاه قضاء در دعاوی خانواده مبتنی بر صلح وسازش است

یدالله موحد در نشست شورای قضائی مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان اظهار داشت: دادگستری استان کرمان به دنبال افزایش مجتمع های تخصصی قضائی در شهر کرمان می باشد و این امر موجب آن می شود که قضات به صورت تخصصی به دعاوی مختلف رسیدگی کنند .

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اعلام کرد:ضرورت دارد مدیران مجتمع های قضائی بیش از گذشته برنامه ملاقات مردمی با شهروندان برگزار کنند و به مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی نمایند.

وی قضات محاکم حقوقی و خانواده را جزء بهترین قضات استان برشمرد و افزود:دادگستری استان کرمان با کمبود قاضی در پست های میانی و عالی در دادگاه های بدوی(حقوقی،کیفری) و محاکم تجدیدنظر مواجه است

7هزار و 872فقره پرونده به محاکم خانواده شهر کرمان وارد شده است

در ادامه رئیس مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان بیان کرد:طی 9ماهه ی سال جاری 7هزار و 872فقره پرونده به محاکم خانواده کرمان وارد شده است و در مقابل 8هزار و 432پرونده مختومه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شفیعی گفت:متوسط نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی در محاکم دادگاه خانواده شهر کرمان طی چند ماه اخیر 111درصد بوده است.

این مقام قضائی تصریح کرد:قضات دادگاه خانواده شهر کرمان در راستای سیاست های کلان ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی گام بر می دارند و تمام تلاش خود را در جهت کاهش موجودی پرونده ها و جمعیت زندان ها خواهیم نمود.

در ادامه رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: رویکرد دستگاه قضائی در دعاوی خانواده بایستی مبتنی بر صلح وسازش باشد

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی اظهار داشت:پدیده طلاق اثرات و پیامدهای منفی متعددی را به جامعه تحمیل می کند.

این مقام قضائی ادامه داد:تجربه نشان می دهد انسان های موفق حاصل زندگی و خانواده های با ثبات و دارای آرامش هستند لذا زوجین هنگامی که برای طلاق به دادگاه مراجعه می کنند باید به آینده فرزندان خود نیز توجه کنند

نقش وکلاء در صلح وسازش در پرونده های خانواده برجسته است

شیخ بهایی،رئیس شعبه 6دادگاه خانواده شهر کرمان نیز گفت:با توجه به اینکه وکلاء جزء اولین حلقه هایی هستند که با مشکلات زوجین به صورت مستقیم مواجه می شوند ،لذا می توانند نقش کلیدی و مهمی در ایجاد صلح وسازش و رفع مشکلات خانوادگی داشته باشند.

ضرورت دارد وکلائی که در دعاوی خانواده نقش ایفا می کنند آموزش های لازم را در مسائل خانواده گذرانده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار