ارتفاع برف در گردنه‌های مهاباد به نیم متر رسید

ارومیه (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ارتفاع برف در برخی گردنه‌های برف‌گیر این شهرستان هم‌اکنون به بیش از نیم متر رسیده و تردد را تنها با زنجیرچرخ میسر کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتفاع برف در گردنه‌های مهاباد به نیم متر رسید

محسن خادمی اظهار کرد: بارش برف که از روز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون نیز در تمامی محورهای مواصلاتی به شدت ادامه دارد موجب کندی رفت و آمد خودروها شده‌است.

وی گفت: ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» در جاده مهاباد به سردشت به نیم متر رسیده است و کولاک شدید در این محور تردد را کند و تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر کرده است.

وی ارتفاع برف در گردنه «جواله‌رشان» در همین محور را نیز ۳۵ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: به علت برف و کولاک شدید در این محور و گردنه‌های آن ۲۵ دستگاه خودرو شب گذشته گرفتار شده بودند که با انجام عملیات رهاسازی نجات یافتند.

وی اضافه کرد: تردد گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان نیز در جاده برهان هم‌اکنون تنها با زنجیرچرخ میسر بوده و کولاک ارتفاع برف در این گردنه را با ۳۵ سانتی‌متر رسانده است.

«خادمی»، افزود: هم‌اکنون با وجود تداوم برف در همه محورهای مواصلاتی، جاده‌های این شهرستان باز و تردد در آنها ادامه دارد و راهداران در چندین نوبت اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها کرده‌اند.

وی در مورد وضعیت راه‌های نیز گفت: راه ارتباطی هیچکدام از روستاهای این شهرستان با مرکز شهر مسدود نبوده و تنها تردد در راههای ۱۷ روستای این شهرستان به سختی و با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی گفت: عملیات برف‌روبی در این محورها نیز از ساعاتی پیش آغاز شده و ظرف امروز یا فردا به پایان خواهد رسید.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اکنون ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین کار برف‌روبی را در این محورها از بامداد امروز آغاز کرده‌اند و با وجود بارش برف تمامی محورهای این شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهاباد را دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز و با سرعت مطمئنه و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند.

خادمی همچنین از رانندگان خواست به دلیل تداوم بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

بارش برف و برودت هوا همچنین مدارس مهاباد را نیز در تمامی مقاطع تحصیلی امروز به تعطیلی کشاند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان غربی موجب بارش برف در مهاباد و بیشتر نقاط این استان شده که ضمن شدت گرفتن از بعدازظهر روز گذشته تا فردا دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت؛ مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار