امدادرسانی به ۶۶ مسافر حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) -نیروهای امدادی این سازمان طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های مواصلاتی این استان به ۶۶مسافر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ۶۶ مسافر حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

رضا مسافر، معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: سرنشینان این خودروها در جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های ارومیه، سردشت، مهاباد، اشنویه، تکاب، چالدران و سایر محورهای مواصلاتی امدادرسانی شدند و چهار نفر از آنان نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

او اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۹ نیروی امدادی در قالب ۶ تیم و پنج دستگاه خودرو امدادی و کمک‌دار به‌کارگیری شدند تا به حادثه‌دیدگان ناشی از برف و کولاک امدادرسانی کنند.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین در هر خودرو امدادرسانی شده حدود سه مسافر وجود دارد و در مجموع به ۲۲ خودرو حادثه‌دیده طی این مدت در جاده‌های مواصلاتی این استان امدادرسانی شد.
مشافر اظهار کرد: امدادرسانی تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد و کمک به بستن زنجیر چرخ و بازگردان خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدماتی است که نیروهای هلال‌احمر به مسافران ارائه می‌کنند.
او تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها مسافران برای تردد باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.
همچنین شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.
اطلاع‌رسانی جهت افزایش آگاهی‌های عمومی جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف هلال‌احمر به شمار می‌رود.
امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه‌ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدمات هلال‌احمر در طرح زمستانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار