در گفت‌وگو با پانا

آخرین اخبار و تحولات درباره سلب میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از زبان سخنگوی فدراسیون فوتبال

تهران (پانا) – امیر مهدی علوی تاکید کرد که فدراسیون فوتبال ایران روی موضع خود مبنی بر حق میزبانی تیم‌های باشگاهی ایستاده است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار و تحولات درباره سلب میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از زبان سخنگوی فدراسیون فوتبال

امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با پانا درباره روند پیگیری تصمیم احتمالی کنفدراسیون فوتبال آسیا در لغو میزبانی تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بلافاصله پس از اینکه نامه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران رسید جلسات متعددی با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران وزارت ورزش و جوانان و همچنین مدیران 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و مکاتبات متعددی با AFC صورت گرفت و به این نکته تاکید شد که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ عنوان مورد تایید ایران نیست.

وی ادامه داد: به طور حتم فدراسیون فوتبال در دفاع از منافع و حقوق باشگاه‌ها تمام تلاش خود را خواهد کرد و در همین راستا مهدی تاج در جایگاه نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال تلاش برای دفاع از منافع باشگاه‌ها است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره قطعیت این تصمیم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: فعلا تصمیم کمیته مسابقات قطعی نشده است و این تصمیم باید در هیات اجرایی به تصویب برسد تا جنبه قطعیت داشته باشد. موضوعی که مطرح است اینکه به طور قطع در صورتی که این تصمیم قطعی شود باشگاه‌ها تصمیم رسمی خود را به AFC اعلام خواهند کرد.

علوی در واکنش به احتمال کناره‌گیری تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهر خودرو از لیگ قهرمانان آسیا در صورت قطعی شدن سلب میزبانی از این تیم‌ها گفت: بعد از اینکه خبر این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد، ما شاهد اجماع ملی خوبی از سوی هواداران هر 4 تیم هستیم که این تصمیم را نپذیرفته‌اند و از باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال درخواست دارند تا برای احقاق حق فوتبال ایران تلاش کنند. همانطور که گفتم تصمیم باشگاه‌ها پس از اعلام نظر نهایی هیات اجرایی اعلام خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در ادامه درباره خبر منتشر شده در برخی رسانه‌های عربی و به خصوص کشور بحرین درباره معرفی کشور ثالت برای برگزاری ادامه دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی گفت: این موضوع جنگ روانی است که این سایت‌ها راه انداخته‌اند. مسابقات انتخابی جام جهانی زیر نظر فیفا است و این نهاد باید درباره آن تصمیم بگیرد در حالی که درباره لیگ قهرمانان آسیا، AFC تصمیم‌گیر است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بهترین و زیباترین خاطرات کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توسط هواداران تیم‌های ایرانی رخ داده است و در تصاویر متعددی که خود کنفدارسیون فوتبال آسیا منتشر کرده به این موضوع اشاره اشاره کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های باشگاهی و هواداران ایرانی نیاز دارد و همینطور که فینال لیگ قهرمانان آسیا بدون مشکل و بهترین نحو ممکن در حضور مهمانان بین‌المللی برگزار شد، باز هم بدون هیچ مشکلی بازی‌ها انجام خواهد شد و در همین راستا وزیر ورزش و جوانان هم تضمین کافی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان درباره تاریخ جدید برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و شهر خودرو در مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا گفت: تا به این لحظه تاریخ 5 بهمن را برای برگزاری بازی اعلام کرده‌اند هرچند اشاره‌ای به مکان بازی نشده است، اما فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های استقلال و شهر خودرو با حمایت و درخواست هوادارانشان تاکید به میزبانی که حق مسلم آنهاست، دارند. در هر صورت باید منتظر ماند تا تصمیم نهایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود و سپس باشگاه‌ها موضع خود را در این باره اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار