ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در جنوب الیگودرز

خرم آباد (پانا) فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف طی بعدازظهر امروز ( شنبه) و احتمال انسداد جاده ها،رانندگان و مسافران از ترددهای غیرضروری به ویژه در جنوب شهرستان اجتناب کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در جنوب الیگودرز

حمید کشکولی روز شنبه در گفت و گو باپانا افزود: در حال حاضر تمامی مسیرها و گردنه های کوهستانی الیگودرز باز است اما احتمال انسداد برخی مسیرهای جنوب شهرستان در ۲ بخش زز و ماهرو و زلقی وجود دارد بنابراین رانندگان به نحوی برنامه ریزی کنند که با انسداد مواجه نشوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی خدمات زیرساختی از جمله برق و گاز در نقاط برفگیر الیگودرز برقرار است و بنا بر مصوبات جلسه ستاد بحران، نیروهای امدادی و راهداری به همراه تجهیزات مورد نیاز در حالت آماده باش هستند.

وی تصریح کرد:‌ کمبودی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات راهداری وجود ندارد اما مردم باید همکاری کرده و از سفرهای غیرضروری در جاده های کوهستانی و ۲ بخش زز و ماهرو و زلقی پرهیز کنند.

۲۵۰روستای بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان الیگودرز که ۱۲ هزار نفر جمعیت دارند و با احتساب عشایر به ۲۰ هزار نفر می رسد در زمان بارش های سنگین برف محاصره می شوند و راه دسترسی ندارند.

متاسفانه این روستاها از مسیرهای دیگر به کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری متصل هستند، که به دلیل بارش سنگین برف، آن راه دسترسی نیز مسدود می شود و در بسیاری از مواقع، توده هوای بسیار سرد بر شهرستان حاکم شده و ارتفاع برف در سطح شهر تا حدود ۳۰ سانتی متر و در گردنه ها به یک متر رسیده است.

با توجه به فرارسیدن فصل بارش ها ۳۷۱ نیروی راهداری لرستان در ۳۰ راهدارخانه فعال و با کمک ۲۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان حضور دارند.

۱۶ گردنه برفگیر جاده های اصلی در لرستان شناسایی و تاکنون بیش از پنج هزار تن نمک برای یخ زدایی جاده ها ذخیره شده در حالیکه کل نیاز استان ۲۰ هزار تن است.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این رقم ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر برفگیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار