سرطان دریزد بیداد می‌کند

یزد(پانا)- یزد جزء ۵ استان اول درزمینه ۱۰ سرطان شایع در کشور است.

کد مطلب: ۱۰۰۶۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سرطان دریزد بیداد می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، در نشستی پیام گذاران سلامت استان با وضعیت سرطان‌های شایع استان و راهکار‌های پیشگیری آن آشنا شدند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست پیام گذاران سلامت استان با بیان اینکه استان یزد در رابطه با سرطان‌ها جایگاه مناسبی ندارد گفت: از بین ده سرطان شایع عموما ما جزء پنج استان اول کشور هستیم.
لطفی افزود: ۴۰ درصد سهم ایجاد این بیماری‌ها و سرطان ها، بحث‌های حاکمیتی است که دوستان باید در ادارات خود مد نظر قرار دهند و ۳۰ درصد هم سهم افراد هست که بحث خودمراقبتی و رعایت سبک زندگی سالم است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید سواد سلامتشان بالا برند گفت: مردم باید یاد بگیرند تا به موقع به پزشک مراجعه کنند و با آزمایش‌هایی که صورت می‌گیرد از بروز سرطان‌هایی که می‌تواند مشکلات بیشتری را برای آن‌ها ایجاد کند، پیشگیری کنند.
لطفی شایع‌ترین سرطان خانم‌های استان یزد را سرطان سینه، تیروئید، خون و دستگاه خون ساز بدن برشمرد و در آقایان نیز شایع‌ترین سرطان را پوست، پروستات، روده بزرگ و مثانه عنوان کرد.
شیریزدی از جراحان عمومی استان نیز با بیان اینکه سرطان در استان یزد بیداد می‌کند افزود: فاکتور‌هایی مانند تغذیه سالم، تحرک و فعالیت فیزیکی و استرس سه ضلع مرتبط با سلامت هستند.
وی گفت: رویکرد استان در سال‌های اخیر صنعتی شدن به بهانه اشتغالزایی بوده است که این موضوع بدون کنترل پیشگیری از بیماری‌ها انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار