رییس جمهور: 8 میلیارد دلار طرح آب و برق در دستور کار برای سیستان وبلوچستان است

ما مشکلات مردم سیستان و بلوچستان را برطرف خواهیم کرد و در کنار این مردم صبور هستیم

زاهدان (پانا) - رییس جمهور هم اکنون در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: با همه امکانات خودمان در خدمت مردم سیلزده این استان تا زمان بر طرف شدن مشکلاتشان هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۶۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس جمهور:  8 میلیارد دلار طرح آب و برق در دستور کار برای سیستان وبلوچستان است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به مدیریت بسیار خوب بحران در استان و سرعت جهاد گونه نیروهای امدادی در برطرف کردن انسداد جاده ها و اتصال آب و برق مناطق سیلزده، اظهار کرد: باید زیر ساخت های منطقه را متناسب با اقلیم این استان هماهنگ کنیم و اقدامات مناسبی تدبیر کنیم.

او ادامه داد: 14 هزار مسکن شهری و روستایی نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که دستورات بازسازی در کوتاه ترین زمان را صادر کرده ایم.

رییس جمهور بیان کرد: سدهای منطقه در سیستان وبلوچستان نمونه ای از خدمات ارزنده دولت به مردم است. 250 میلیون متر آب برای آب شرب مردم تخصیص یافته است.آب در خاک منظقه دیر جذب می شود لذا بر مبنای جنس خاک منظقه باید برنامه ریزی ها برای آینده منطقه صورت گیرد.

او افزود: در جریان بازدیدها از روستا های سیلزده مردم به دنبال آموزش و بهداشت بودند که انشالله این مهم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ابراز کرد: سیستان و بلوچستان پیشانی امنیتی ایران است و در گام نخست از آغاز دولت دهم بر توسعه بندر چابهار تاکید داشته ایم که خوشبختانه خدمات فراوانی نیز به مردم در این مدت شده است بر همین اساس این بندر از بزرگترین بنادر کشور خواهد شد.

او ادامه داد: دومین خدمت دولت بر مردم این استان مسئله گاز است که در این دولت تا شهر زاهدان ادامه داشته و مشعل آن در زاهدان نیز روشن شد. سومین مورد صورت گرفته در این استان مسئله راه آهن است که دولت به دنبال اتصال آن به خط راه آهن کشوری است.

رییس جمهور در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به مسائل بین المللی گفت: ما از ابتدا در جاده ای درست در حرکت بوده ایم اما برخی کشورها با سنگ اندازی، شرارت هایی انجام داده اند.

او افزود: کسی توافق را زیر پا گذاشته که شرارت های منطقه را در خاورمیانه داشته است و نمونه بارز آن تشکیل گروه های تروریستی چون داعش در منطقه بوده است و در واقع به دنبال ماجراجویی و غارت منابع منطقه بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی شهادت سردار سلیمانی را نمونه بارزی از ترورهای آمریکای جنایت کار دانست و عنوان کرد: دولت در منطقه بی تفاوت ننشسه است و با وحشیگری گروهایی چون داعش مبارزه می کند. شما دیدید کشتار مردم را در مقابل مجلس شورای اسلامی و همچنین کشتار وحشیانه مردم مظلوم مان را در روز رژه نیروهای در مسلح اهواز؛ باید بدانید که اینها مزذور اسرائیل و امریکا هستند و بر هیچکس رحم نمی کنند.

او ادامه داد: ما در مسیر درستی در حال حرکت هستیم البته دشمن به ما فشارهای اندکی آورد و وقفه هایی در روند کار ما بوجود آورد که زیاد مهم نیست. ما در منافع ملی خود به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و بر مسیر خود بسیار منسجم بوده ایم بر همین اساس بوده است که در این استان 8 میلیارد دلار طرح آب برق را در دستور کار قرار دارده ایم. باید مردم بدانند که رشد اقتصادی کشور رو به مثبت و تورم مهار شده است.

رییس جمهور در پایان گفت: دشمنان می دانند راهشان ناصحیح است. ما به دنبال حل مثله با دنیا هستیم و برای احقاق حق مردم کشورمان ایستادگی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار