منوچهری: اولین سطح پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی است

تهران (پانا) - منوچهری، رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران در دومین جلسه معاونت پرورشی با مدیران مقطع ابتدایی منطقه18، توانمندسازی، ترویج فرهنگ گفتمان سازی، حمایت از دانش آموزان و فعالیت‌های جایگزین از محورهای آسیب های اجتماعی در مدرسه اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
منوچهری: اولین سطح پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۸، دومین جلسه معاونت پرورشی با مدیران مقطع ابتدایی با رویکرد تشریح و برنامه ریزی فعالیت‌های حوزه پرورشی و آموزش ثبت سامانه در خصوص غربالگری پایه، با حضور منوچهری رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران، رضایی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۸ در سالن اجتماعات امام رضا(ع) برگزار گردید.

در ابتدا رضایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی، در خصوص فعالیت های حوزه معاونت پرورشی بیان کرد: فعالیت های حوزه معاونت پرورشی با تکیه بر سند تحول بنیادین در مجموعه ای جمع آوری شده است که درانتها دراختیار مدیران جهت استفاده قرار خواهد گرفت، این مجموعه شاملسه بخش می باشد ؛ ۱- تجمیع برنامه های معاونت پرورشی و آموزشی در قالب سند تحول بنیادین که راهنمای عمل مدیران در بلند مدت است ۲- تشریح انتظارات از کارشناسی ها به صورت تفکیک شده ۳- معرفی مراکز پرورشی منطقه.

رضایی در خصوص آموزش طرح نماد برای دانش آموزان گفت: مدارس به هیچ عنوان، تحت هیچ شرایطی برای آموزش دانش آموزان از افراد بیرون از آموزش و پرورش استفاده نکنند بلکه از مدرسینی که معرفی شده‌اند استفاده کنند.

در ادامه منوچهری، رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران در خصوص برنامه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدرسه گفت: آموزش و توانمندسازی، ترویج فرهنگ گفتمان سازی، حمایت و مراقبت از دانش آموزان و فعالیت‌های جایگزین از محورهای آسیب های اجتماعی در مدرسه است.

منوچهری به سطوح پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره نمود و عنوان کرد: اولین سطح پیشگیری آسیب های اجتماعی توانمندسازی همه(دانش آموزان، اولیا، همکاران) است، دومین سطح پیشگیری برای دانش آموزان در معرض خطر است و سومین سطح پیشگیری برای دانش آموزان پر خطر و آسیب دیده می باشد که باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشته باشیم.

در انتها رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران، مدرسه، خانواده و جامعه را سه جایگاه فعالیت های حوزه آسیب های اجتماعی عنوان نمود و از مدیران مدارس درخواست کرد؛ عملکرد و فعالیت های مناسبی در اجرای برنامه های حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی، مانند مدرسه محور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار