مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

پیگیر بهره‌مندی همه فرهنگیان از طرح رتبه‌بندی هستیم

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از طریق وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل پیگیر اختصاص طرح رتبه‌بندی برای همه فرهنگیان هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۶۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پیگیر بهره‌مندی همه فرهنگیان از طرح رتبه‌بندی هستیم

علیمراد کرمی در نشست با مدیران مدارس شهرستان دیر، اظهار داشت: این شهرستان از نیروهای انسانی توانمند برخوردار است و جایگاه خاصی نسبت به دیگر شهرستان‌ها در استان دارد.

وی توانمندسازی معلمان و مدیران را از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و بیان کرد: مدیران توانمند و قوی می‌توانند منابع محدود را مدیریت و جامعه را متحول کنند و اگر این امر محقق شود، خیلی به امکانات و تجهیزات و وسایل مادی نیاز نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه هنر این است که با منابع محدود نیازهای نامحدود را مدیریت کنیم، ادامه داد: این اتفاق در آموزش‌وپرورش در حال رخ دادن است.

کرمی تصریح کرد: گروه‌های آموزشی اولویت دوم ما هستند که می توانند در شناسایی مشکلات و ارائه راه حل نقشی اساسی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه هیچ دستگاهی به اندازه آموزش‌وپرورش سرمایه مادی و معنوی ندارد، افزود: اگر به توانمندی‌ها، سرمایه‌ها و پتانسیل‌های درونی آموزش‌وپرورش متکی باشیم، قطعا موفقیت حاصل می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گفت: وظیفه ما تعلیم‌وتربیت است ولی تربیت در اولویت است و سند تحول بنیادین هم بر روی مباحث تربیتی تأکید دارد و این سند باید از مدارس و کلاس درس ما شروع شود و متولی اصلی آن مدیران هستند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت آموزش ابتدایی، اضافه کرد: توجه به آموزش‌وپرورش در مقطع ابتدایی مهم است و اگر دانش آموزان خوبی در این مقطع آموزش و تعلیم دادیم، در دوره‌های بعد نیاز به این همه هزینه نداریم، بنابراین سرمایه‌گذاری در زمینه توانمندسازی و آموزش‌های ضمن و حین خدمت برای معلمان ابتدایی از نان شب هم واجب‌تر است.

کرمی با اشاره به اینکه اگر ارتباط مدرسه و خانواده ضعیف باشد 50 درصد آموزش‌ها ناقص می‌ماند، یادآور شد: ارتباط بین مدرسه و والدین بیشتر شود و نگاه ما نباید تنها به جیب خانواده‌ها باشد بلکه باید از فکر و ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره عدم شمولیت همه فرهنگیان در اجرای رتبه‌بندی معلمان، ابراز کرد: این طرح در مرحله فعلی شامل معلمان فعال در حوزه آموزشی می‌شود که ما از طریق وزارت و اداره کل پیگیر هستیم این همه فرهنگیان مشمول این خدمت‌رسانی شوند.

کرمی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شده ابتدا باید رتبه‌بندی معلمان اجرا شود تا بعد از آن حق نوار مرزی به مناطقی که شامل‌شان نشده است پرداخت شود که امیدواریم در اسرع وقت این مهم عملیاتی شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری، یادآور شد: اگر خیرین نباشند، آموزش‌وپرورش به‌تنهایی نمی‌تواند امور خود را پیش ببرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در پایان این نشست قول داد نسبت به پرداخت سرانه به مدارس دارای مشکل خاص در ابتدای سال تحصیلی و پیگیری افزایش مشاورین در مقطع ابتدایی اقدام نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار