پاسخ قاطع رئیس کمیته المپیک به AFC: در کشور دیگر بازی نمی‌کنیم

تهران (پانا) - سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به طور صریح اعلام کرد: با غرور و هویت ملی معامله و بازی نمی کنیم. رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر چنین تصمیمی قطعی گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ قاطع رئیس کمیته المپیک به AFC: در کشور دیگر بازی نمی‌کنیم

صالحی امیری گفت: این مساله را باید در دایره یک موضوع جامع‌تری نگریست که آن دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی است. امروز مساله فوتبال و ورزش جدا از سیاست نیست زیرا بخشی از فشار استکبار جهانی از طریق ورزش است و این طرح استکباری به دنبال برچیدن نشاط و شادکامی از مردم است.

صالحی امیری در مورد موضع ایران گفت: یکشنبه هیات اجرایی AFC جلسه دارد و قطعی اعلام می کند. اما ما برای حفظ اقتدار و اعتبار نظام هیچ وقت فشار و تحقیر را تحمل نخواهیم کرد. رسما اعلام شده اگر چنین تصمیم گرفته شود ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد. تبعات آن هم بر عهده کسانی است که این تصمیم را می گیرند.

رییس نهاد بین المللی ورزش کشور اضافه کرد: همه می‌دانند که کشورمان از امنیت بالایی برخوردار است و ایران در منطقه از امن‌ترین کشورها است. حادثه‌ای که اتفاق افتاد ناگوار بود و جمهوری اسلامی مسوولیت آن را پذیرفت اما ادامه دادن آن به نوعی انتقام جویی از ملت است. نمی خواهم وارد ابعاد سیاسی موضوع شوم اما کسانی که این رفتار را انجام می دهند فاقد اقتدار هستند و به عنوان بازیچه استکبار جهانی عمل می کنند.

وی افزود: این تصمیم برای ما خوب نیست و برای آنها هم بدون هزینه نیست. زیرا برای تداوم فعالیت ای.اف.سی ثابت می شود «شیخ سلما بن ابراهیم آل خلیفه » گوش به فرمان کسانی دیگر است، از این رو به او اعتراض شد.

ریس هیات اجرایی کمیته المپیک اضافه کرد: در این باره از روز گذشته جلساتی با حضور مسوولان برگزار شده است و امروز هم در وزارت ورزش ادامه دارد. امروز به طور رسمی موضع جمهوری اسلامی اعلام می شود. چنانچه این رویه غلط را اصلاح کنند تیم های ایرانی شرکت می کنند در غیر این صورت شرکت نمی کند. جوانان ما می دانند عزت و غرور ملی به مراتب ارزش آن از هر تصمیمی مهم تر است. تحت هیچ شرایطی حق نداریم با غرور و هویت ملی معامله و بازی کنیم. از طرفی اگر این روند را بپذیریم برای بازی های بعدی دچار چالش می‌شویم و باید در همین نقطه این روند را متوقف کنیم.

فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته- جمعه اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای نوشت که تصمیم دارد میزبانی‌های نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را به کشور سوم منتقل کند که این موضوع با واکنش زیاد اهالی فوتبال روبه رو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار