سپاه با حماسه آفرینی خود، صیانت بزرگی برای کشور ایجاد کرد

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به آثار انتقام سخت اشاره کرد و با بیان اینکه سایه جنگ برای همیشه از سر کشور ما کوتاه شد، گفت: در این ماجرا ثابت شد که آمریکا هیچ‌وقت در برابر ایران قادر به راه انداختن جنگ در منطقه نیست.

کد مطلب: ۱۰۰۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سپاه با حماسه آفرینی خود، صیانت بزرگی برای کشور ایجاد کرد

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه اردبیل که با یونیفرم مقدس سپاه اقامه کرد، اظهار داشت:در چند روز اخیر دو موفقیت بزرگ نصیب کشور و ملت ما شد؛ اول اجتماع میلیونی در تشییع جنازه سردار سپهبد سلیمانی بود، این اجتماع، چندین دهه جنگ روانی دشمن را خنثی کرد و دوم انتقام بسیار خطیر سپاه از آمریکا بود که در برکات آن هرچه گفته شود، کم گفته شده است.

اوگفت: از این دو موفقیت بزرگ، دشمن غدار ما مثل انسان مارگزیده به خود پپیچد تا اینکه حادثه ناگوار و مشکوک هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد و مستمسک عظیمی برای دشمن درست شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ما با جان باختگان این حادثه همدرد هستیم و به روان آنها درود میفرستیم به خانواده معظم آنها تسلیت عرض کرد و گفت:از دولت مردان می خواهیم در بررسی علل این حادثه اعم از داخلی یا خارجی اهتمام مضاعف داشته باشند، اما دشمن تلاش می‌کند با این حادثه اثر دو دستاورد بزرگ یعنی تشییع میلیونی و انتقام موشکی پایگاه عین الاسد را از بین ببرد. این دو موفقیت آثار بسیار مهمی داشتند که به بخشی از آن اشاره می کنیم:

1- سایه جنگ برای همیشه از سر کشور ما کوتاه شد. در این ماجرا بالاترین نقطه ضعف آمریکا روشن شد و معلوم گشت که آمریکا هیچ وقت در برابر ایران قادر به راه انداختن جنگ در منطقه نیست. این امنیت بزرگ معلول قدرت سپاه است. حماسه سپاه به طور دائمی سایه جنگ را از ایران دور کرد. دیگر ذره ای امکان دخالت نظامی در ایران نیست و گزینه جنگ از روی میز آمریکا تا ابد کنار گذاشه شد. آمریکا از این به بعد تمام تلاش خود را در دو جهت متمرکز می کند. اول، محاصره اقتصادی و دوم، جنگ روانی و بهم ریختن اوضاع داخلی. تا از این طریق تمام موشکهای ایران را نابود کند. آمریکا به جنگ اقتصادی پناه برد و گفت این برنده تر است. این اقدام آمریکا وظیفه مسؤولین و ملت را در عرصه اقتصاد سنگین می کند.

حاصل اینکه با حماسه سپاه صیانت عظیمی برای کشور ما درست شد. این خدمت فوق العاده به امنیت و بقای کشور است. در این ماجرا با عقب نشینی ترامپ معلوم شد نظام اسلامی صیانتی عظیم برای کشور درست کرده است. این صیانت فقط در زمان صفویه و در زمان نادر شاه درست شده بود. بعد از آن هیچ وقت درست نشد و افول مطلق شروع گردید. این حماسه تکلیف روسای جمهور آینده آمریکا را نیز مشخص کرد آنها فقط باید خون بگریند آنها خوب فهمیدند که زمان تهدید ایران گذشته است.سپاه تا ابد گزینه جنگ را از روی میز آمریکا برداشت. ۴۷ رزمناو در خلیج فارس، صدها هواپیما و ده ها هلیکوپترهای جنگی در پایگاه های کشورهای اطراف ایران، مستقر است. پایگاه اینجرلیک ترکیه مملو از سلاح های بسیار خطرناک آمریکایی است ما در محاصره هزاران جنگ افزار خطرناک قرار داریم. آمریکا 220 کلاهک هسته‌ای فقط در اسرائیل دارد. اروپا نیز در پشت آمریکاست اما این همه لشگر با آن همه تجهیزات هیچ کاری نتوانستند بکنند. چون می دانستند تکان بخورند سپاه خاورمیانه را بر سر آنها خراب می کند. این امنیتی است که کل کشورهای دنیا در آرزوی آن هستند اما ندارند. به جِدّ می گوییم که ندارند!

2- ملت ها در برابر آمریکا دل و جرأت پیدا کردند. از این به بعد کار آمریکا خیلی سخت شد چون ایران طلسم را شکست. تا حال حتی باور بسیاری از نخبه های کشور ما این بود که در برابر قدرت آمریکا که یک سوپر قدرت است اصلا نمی توان قد علم کرد و همه پذیرفته بودند که ما باید سرنوشت و مقدرات آینده خود و حاکمیت ملی خود را به دست آمریکا بدهیم حتی می گویند نقشه جغرافیایی کشورها هم باید دست آمریکا باشد همچنانکه آمریکا با وقاحت، جولان سوریه را به اسرائیل بخشید. ایران از این جهت شاهکار کرد مخصوصا تهدید شدید آمریکا و سپس عقب‌نشینی فاحش آنها ملت ها را فوق العاده جری کرد. امریکایی ها از همه چیز بیشتر از همین نکته می ترسند و امپراطوری رسانه‌ای آنها مفصلاً تبلیغ کرده بودند که شاه کلید دنیا دست ماست و دنیا مثل یک قطار می ماند که ما باید تعیین کنیم که کجا برود! ایران تمام این معادلات را به هم ریخت و از حالا فصل جدیدی از مقاومت در برابر قدرت اهریمنی آمریکا شکل گرفته است.

3- از جمله برکات این حوادث این شد که مسجل گردید ایران قدرت فائق منطقه است. یعنی آمریکا در مدیریت منطقه چاره ای جز همکاری با ایران ندارد. اروپا و آمریکا به شدت می ترسند که ایران به قدرت فائق منطقه تبدیل گردد و این کابوس برای آنها بود. و حالا آمریکا خوب فهمید که مدیریت منطقه جز با حضور و همکاری ایران ممکن نیست به همین جهت ترامپ مثل اوباما به رهبر معظم انقلاب نامه خواهد نوشت که من به این نتیجه رسیدم جز با همکاری با ایران نمی توانیم منطقه را مدیریت کنیم.

4- این ماجرا جایگاه بین‌المللی ایران را هزاران پله بالا برد تا حال هیچ کشوری قدرت درگیر شدن و جنگ روبرو با آمریکا را نداشت و ندارد حتی روسیه و چین جرأت شلیک یک گلوله به طرف آمریکا را ندارند. این موضوع محبوبیت ایران اسلامی و محبوبیت نظام اسلامی را چند برابر کرد به حدی که تمام ملت ها و دولت ها غبطه چنین مقامی را می خورند ما باید این قدرت بزرگ سپاه را پاس بداریم این محبوبیت از دو جهت مهم است: اول اینکه ایران قادر به زمین گیر کردن یک ابرقدرت است. این عزت را با ذلت و خواری و تحقیر پادشاهان عربی و پرزیدنت های کشورهای اسلامی مقایسه کنید و دوم نفوذ عجیب سردار شهید در کشورهای منطقه و ملتهای آنها بود من در ترکیه شاهد این نفوذ عجیب بودم. صفحه اول روزنامه ها نوشتند "هپی میزین شهیدی، هپی میزین گونّیگی" یعنی او شهید همه ما و امنیت همه ماست! در ترکیه و آذربایجان و کشورهای عربی غوغا شد.

5- در این ماجرا معلوم شد آمریکا هر چه به احداث پایگاه های نظامی خود خرج کرده هدر بوده است چون قابل استفاده نیستند در این ماجرا همه کشورهای خلیج فارس که آمریکا در آن کشورها پایگاه دارند و همچنین ترکیه که پایگاه اینجرلیک را در اختیار آمریکا گذاشته است به آمریکا گفتند نباید از خاک ما حمله کنی چون ایران گفته موشک ها یا هواپیما های آمریکایی از هر کشور بلند شود آنجا را می زنم. ناو هم به درد نمی خورد چون نمی تواند به منطقه جنگی نزدیک شود چون یک لقمه بسیار آسان برای موشک های ایرانی است و لذا آمریکا ناوهای خود را تا ۸۰۰ کیلومتری ایران دوربرد.

6- یک اثر بسیار مهم دیگر، موفقیت بسیار عظیم در الگو سازی برای کشور و برای جهان اسلام بود. الگوی برتر از ارکان اصلی تربیت برتر است. شهید سلیمانی دلها را تسخیر کرد. تسخیری که آن را یک مجتهد یا یک دانشمند یا یک سیاستمدار بزرگ نمی تواند درست کند .بعد از او قطعا جوان‌ها آرمانی فکر می کنند همه جوان ها می خواهند به کشور خدمت کنند. او خادم آرمانی و الگوی آرمانی شد. او علم، تخصص، عرفان، شجاعت، مدیریت و عطوفت را یک جا جمع کرده بود.

7- در این حادثه با حضور مردم شکست یک جنگ عظیم روانی معلوم گشت. این پیروزی قطعاً از پیروزی های میدان جنگ بالاتر است شیطان بزرگ تمام شیاطین کوچک خود را به این جنگ آورده بود از جهت عِده و عُده فوق العاده بودند.

8- از بالاترین اثر های حوادث اخیر این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند تشییع شهید سلیمانی ثابت کرد که انقلاب زنده است. این بالاترین اثر است. دشمن هنوز از این حماسه به خود نیامده و متحیر است. بودجه ۴۰ ساله جنگ نرم و جنگ روانی آنها نفله شد. ما خاک به روی رسانه‌های معاند خارجی و مخصوصاً به صورت ایرانی های مزدور که با آنها همکاری می کنند می اندازیم و می گوییم «شاهت الوجوه»!!!

9- این حادثه در مذاکره موضوع ما را در اوج قرار داد. از این به بعد اروپا باید بفهمد با یک قدرت فائق منطقه‌ای مواجه است و باید دو پا به جفت در برابر ما بنشیند. وقتی رئیس آن‌ها ترامپ در برابر ما مستاصل شد تکلیف آنها به طریق اولی معلوم می شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه های نمار جمعه این هفته اردبیل به ذکر چند نکته در خصوص جبهه مقاومت پرداخت و گفت: تمام این هیمنه ها محصول مقاومت است و در این حوادث معلوم شد که راه نجات ملت ما مقاومت است. قسم به آن خدایی که انسان ها را آفریده اگر مسیر سازش و التماس را می رفتیم ذلیل ذلیل بودیم. ترامپ گفت فردا صبح کشور شما را بر سر شما خراب می کنم و پنجاه و دو نقطه را می زنم. اگر در برابر این تهدید یک ذره جا می خوردیم، همه چیز را باخته بودیم. روزگار ما روزگار «من لم یکن ذئبا اکلته الذئاب» است. یعنی هرکس گرگ نباشد، گرگ ها او را می خورند!

او با بیان اینکه ما در بهره مندی از ادبیات مقاومت، حماسه و عزت، تمام عیار مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: این روش چراغ روشن راه ماست ما همیشه با این فرمان جلو خواهیم رفت. حضرت آقا با این درایت برای همیشه تکلیف ما را روشن کرد. یعنی ما در هیچ دوره ای از سر التماس، روابط بین الملل خود را تنظیم نخواهیم کرد. ایشان فرمودند " هزینه مقاومت خیلی کمتر از هزینه تسلیم است".

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در این ماجرا به یک نکته بسیار بسیار مهم باید دقت کرد و آن اثر هزینه کرد ایران در ایجاد کمربندی امنیتی برای خود بود و سردار سلیمانی در این باب خیلی تلاش کرد. به عبارت صریح اگر تهدید حزب الله لبنان برای موشک باران اسرائیل در صورت حمله آمریکا به ایران نبود، احتمالا آمریکا حمله ایران را تلافی می کرد و به ایران هجوم می آورد اما اسرائیل برای آنها رگ حیاتی است. همین کار را انصارالله یمن هم می کرد و حزب الله عراق هم می کرد. آمریکا فهمید اگر حمله کند در یک تله بزرگ خواهد افتاد. آنهایی که چند سال است ناجوانمردانه نوشتند که نظام اسلامی و دولت ما و نیروهای مسلح ما در خارج از ایران چه کار می کنند چشمان خود را باز کنند و بفهمند که ایران چه آینده‌نگری داشت و در واقع هر چه خرج کرده برای امنیت ایران خرج کرده است. از همینجا بدانید که دشمن نیز اهمیت این کار ایران را می فهمید و لذا تمرکز تبلیغی امپراطوری رسانه ای غرب در چند سال گذشته روی این موضوع بود که چرا ایران در خارج از کشور سرمایه گذاری می کند. از همین جا سرّ کلام آسمانی امیرالمومنین را باید فهمید که فرموده «مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا» یعنی مردمی که در خانه‏ هاشان نشینند تا دشمن به سراغشان آید، قطعاً ذلیل و خوار شوند.

عاملی در ادامه سخنان خود خطاب به ترامپ نیز گفت: قدرت و دقت موشک های ایرانی اشراف اطلاعاتی و از کار انداختن سامانه های جنگ الکترونیکی آمریکا نتیجه تحریم کشور ماست. حالا ترامپ اگر می‌خواهد تحریم را ادامه بدهد در آینده با پیشرفت های محیرالعقول ایران هم در فنون نظامی و هم در غیر آن مواجه خواهد شد. این را هم باید بگویم که سپاه موشک های بسیار قوی تر و جدیدتر دارد اما در پاسخ فعلی نیازی به استفاده از آن ندید.

او را سوژه تبلیغاتی خود کرده اند می گویم:اگر هدف شما این است که عظمت کار سپاه را زیر سوال ببرید، نتوانستید.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اگر هدف شما پوشاندن تحقیر آمریکا است و یا اگر هدف شما پوشاندن این حقیقت است که با این عملیات ملت ها فهمیدند که آمریکا یک قدرت توخالی استگفت:نتوانستید به هدف خود برسید.

عاملی تصریح کرد: اگر هدف شما این است که شهید سپهبد به الگوی بزرگ حماسی در ایران و در منطقه تبدیل نشود، نتوانستید به ارزوی خود برسید.

او در ادامه سخنان خود به صداقت و شجاعت بی بدیل سردار حاجی زاده اشاره کرد و با بیان اینکه اگر هدف خراب کردن سردار اراده، سردار مظلوم، سردار عزت ایرانیان و سردار کابوس نمرودیان و فرعونیان یعنی سردار حاجی‌زاده است، گفت:باز کور خواندید. او با شکستن خود با این که مقصر نهاد دیگری بود، به یک شخصیت اسطوره ای در تاریخ ایران تبدیل شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه سردار حاجی زاده مصداق «من تواضع رفعه الله» و جاودانه تاریخ ایران خواهد ماند، گفت: ترامپ گفته بود 52 نقطه فرهنگی ایران را می زنم یکی از این 52 نقطه فرهنگی، حرم حضرت علی بن موسی الرضا بود. سردار حاجی زاده با ضرب شستی که نشان داد، ترامپ را وادار به عقب نشینی 180 درجه ای کرد. کسی که پشت سر او حرف می زند آیا فردا می تواند به چشم علی بن موسی الرضا نگاه کند؟!

عاملی افزود: ترامپ گفت ۵۲ نقطه ایران را میزنم، ولی بعد از انتقام سپاه حرف خود را پس گرفت و گفت فقط تحریم می کنم. عرب ها ضرب المثل خوبی دارند و می گویند «ناقه حامله شد ولی موش زایید»! اینها همه به برکت سپاه و سردار حاجی زاده بود و اگر قصد شما از این غوغا سالاری دفن شخصیت سردار سلیمانی است این را بدانید که کور خواندید تاریخ ثبت کرد که جانورهای درنده و خطرناکی به نام دین که داعش نام داشت توسط آمریکا درست شد و توسط اروپا و عربستان حمایت شد و تنها کسی که این درنده های انسان نما را ریشه کن کرد سردار سلیمانی بود و تاریخ منجی بودن او را ثبت کرد. تاریخ ثبت کرد که داعش را نه ارتش سوریه، نه ارتش روسیه و نه ارتش ترکیه بلکه سردار سلیمانی ریشه کن کرد.

او به صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در زمان رسول خدا مسلمانان از سر اشتباه چند نفر از مشرکین را کشتند. مشرکین با این خطای مسلمانان غوغای بزرگی راه انداختند که این چگونه پیغمبری است که حرمت ماه های حرام را نگه نداشت؟ در نتیجه حضرت ختمی مرتب و مسلمانان منفعل شدند در این لحظه آیه نازل شد و با قاطعیت اعلام کرد «الفتنه اشد من القتل» یعنی اگر کشتن در ماه حرام بد است، بدتر از آن این است که شما زمینه این قتل را فراهم کردید. در اینجا نیز باید گفت که آمریکا با ورود خود به منطقه زمینه جنگ ودرگیری را فراهم کرده و قاتل اصلی مسافرین هواپیمای اوکراینی دقیقا خود آمریکاست.

امام جمعه اردبیل در خاتمه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا اظهار داشت: این ها تحریم جدیدی نیست و قبلا با تحریم بانک مرکزی همه این تحریم ها عملیاتی شده است و با تحریم های تکراری آبی برای آمریکا گرم نمی شود آمریکا با این دست و پا زدن ها روی آب می نویسد و در خیک سوراخ می دمد.

ضمنا" مردم شهیدپرور اردبیل بعد از اقامه نماز جمعه، با حضور در سطح شهر، در حمایت از سپاه راهپیمایی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار