روحانی از منطقه عورکی دشتیاری بازدید کرد

زاهدان (پانا) - رییس جمهور به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای سیل زدگان هم اکنون در حال بازدید از منطقه عورکی از توابع شهرستان دشتیاری است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
روحانی از منطقه عورکی دشتیاری بازدید کرد

در این بازدید هوایی رییس جمهور به همراه تعدادی از وزرا از منطقه عورکی دشتیاری شهرستان چابهار که یکی از اصلی ترین کانون های بحران سیل جنوب سیستان و بلوچستان است بازدید کرد.

بر اساس برآوردهای اولیه سیل بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه‌های سیستان و بلوچستان خسارت زده است و بیش از ۸۰۰ راه روستایی دچار آسیب یا انسداد شده بود که با همت راهداران و با بسیج امکانات و استفاده از ۳۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بازگشایی راه ها صورت گرفت. اما با این وجود اکنون حدود ۳۰ مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است.

روستاهای باقی مانده عموما در مسیر رودخانه ها هستند و تا زمانی که آب به طور کامل فرو کش نکند نمی توان کار بازگشایی را انجام داد.

طبق برآورد اولیه سیلاب اخیر حدود ۳۸۰ میلیارد ریال به شبکه‌های توزیع برق جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

و سبب تخریب و آسیب حدود ۱۸۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۶۶ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و قطع برق تعداد زیادی از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان شده است. و همچنین بر اساس برآوردهای اولیه سیل بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه‌های سیستان و بلوچستان خسارت زده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار