صرفه جویی 3800 مگاواتی در مصرف برق کشور

اردبیل (پانا) - در تابستان امسال بیش از سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در بخش مصرف صرفه جویی شده و امیدوار به تداوم این روند هستیم.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
صرفه جویی 3800 مگاواتی در مصرف برق کشور

همایون حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو در جلسه معارفه مدیر عامل جدید شرکت برق استان اردبیل عنوان کرد: شرکت‌های توزیع، ویترین و سردمدار فعالیت‌های صنعت برق هستند که کل علوم مهندسی، اقتصادی و علوم اجتماعی را شامل می‌شود.

او افزود: در تابستان امسال با مدیریت شرکت توانیر و همکاران صنعت برق بیش از سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در بخش مصرف صرفه جویی شده است. همچنین در مورد حذف قبوض کاغذی از لحاظ محیط زیستی و اقتصادی بهره بردیم.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: به ازای هر کیلو وات ساعت باید ۳۰۰ و یا ۴۰۰ یورو پول بپردازیم و اگر این مقدار تبدیل به ریال شده و به پنج هزار ضرب شود مشخص می‌شود که با صرفه جویی در مصرف برق چقدر صرفه اقتصادی ایجاد شده است.

حائری عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت نصب شده دو برابر مصرف استان اردبیل است و این برق مازاد باید در راستای شکل گیری صنایع باشد، تا اشتغال زایی بیشتر ‌شده و جوانان این استان مشغول به کار شوند و در این زمینه باید فرصتی برای مردم ایجاد کنیم.

در این جلسه حسین قدیمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل معرفی و از زحمات حسن محمدی مدیر عامل سابق تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار