حسینی: هدف از پیشتازی توانمند نمودن اعضا برای زندگی بهتر است

تهران (پانا) - سازمان دانش آموزی منطقه 13 با تعداد 8500 عضو پیشتاز فعالیت خود را آغاز نموده و با حضور اساتید مجرب و مربیان پیشتاز به برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی پیشتازان، برای دانش آموزان ابتدایی ومتوسطه دختران و پسران پرداخته است. در همین راستا نگاه سید محمد هادی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۳ را در این ارتباط می خوانید.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: هدف از پیشتازی توانمند نمودن اعضا  برای زندگی بهتر است

نظر خود را در مورد فعالیت های سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی به ویژه پیشتازان بیان کنید؟
در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به خصوص بحث ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت که مورد تاکید سند تحول بنیادین است، دانش آموز باید رشد مساعدی در آموزش و پرورش داشته باشد و ساحت های تربیتی اعم از دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، زیبا شناختی، اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناوری که مجموعه ای از رفتارها و فعالیت‌های تعلیم و تربیت است باید کنار هم دیده شود. یکی از جلوه های خوب و نماد تمام عیار ساحت های شش گانه در حوزه سازمان دانش آموزی اختصاصا فعالیت های پیشتازان است. اگر در بحث پیشتازان برنامه ریزی دقیقی در راستای سند تحول انجام گیرد به هدفمان نزدیک تر می شویم. همچنین برای داشتن یک جامعه سالم و شاداب نیازمند یک شهروند شاداب و مسئولیت پذیر می باشیم و برای دستبابی به این اهداف ، به مدرسه سالم و شاد نیازمندیم، و این مدرسه شاد مدرسه ای است که تمام همت خود را در جهت تربیت شهروندی سالم ، مسئولیت پذیر و ماهر معطوف نماید.


نظر شما در مورد همایش آموزشی پیشتازان که در هفته جاری در منطقه برگزار گردید، چیست؟
در سازمان دانش آموزی، پیشتازان با آموزش های مختلف مهارتی و تربیتی آشنا می شوند که مقدمه ای برای آماده سازی یک فرد موثر و نقش پذیر در جامعه آینده این کشور خواهد بود. لذا مدارس بایستی در برنامه سالانه خود بخش عمده ای از فعالیت ها را صرف تربیت اجتماعی و سیاسی بچه ها کنند تا در آینده ی نزدیک به عنوان شهروندی تاثیر گذار در جامعه ایفای نقش کنند. هدف تشکل پیشتازان توانمند نمودن اعضا برای زندگی بهترمی باشد. این برنامه ها وهمایش ها که در هفته جاری دو نمونه از آن را برگزار نمودید بسیار مفید و سازنده و بردانش آموزان تاثیر گذار خواهد بود. افزایش شادی و نشاط در دانش آموزان با اجرای این همایش ها اتفاق خواهد افتاد.


یک دانش آموز پیشتاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
یک دانش آموز پیشتاز باید پرسشگر و پژوهش محور باشد تا بتواند نسبت به اتفاقات پیرامون خود قدرت تحلیل پیدا کند. همچنین در بحث اردوها، شرکت گروهی پیشتازان همراه با آموزش مهارت های پیشتازان اعم از گره زنی، صف جمع، امداد و نجات و غیره که هر کدام از این مهارتها به صورت کاربردی در زندگی افراد موثرند، می توانند یک تمرینی برای زندگی مسالمت آمیز یک پیشتاز، باشد.


اگر نکته ای در پایان دارید، بفرمایید؟
همه متولیان آموزش و پروش باید دغدغه این را داشته باشند که در کنار مسائل آموزشی و علمی به مسائل تربیتی و مهارتی عنایت ویژه داشته باشند و موفقیت آموزش و پرورش در این امر منوط به همکاری تنگاتنگ سایر دستگاه های دولتی و خانواده ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار