سومین جشنواره عکس «هشت» به سال آینده موکول شد

تهران (پانا) - دبیرخانه جشنواره عکس «هشت» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از آنجایی که حوادث ناگوار ماه‌های اخیر امکان عکاسی و تبلیغات را از این جشنواره ـ که موضوع آن «شادی و نشاط» است ـ سلب کرد، بنابراین سومین دوره جشنواره «هشت» به بعد از نوروز ۱۳۹۹ موکول شد و آخرین مهلت ارسال اثر ۴ اردیبهشت ماه تعیین می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سومین جشنواره عکس «هشت» به سال آینده موکول شد

به گزارش روابط عمومی جشنواره عکس «هشت»، همزمان با نزدیک‌شدن به پایان مهلت فراخوان سومین دوره جشنواره عکس «هشت»، دبیرخانه‌ این جشنواره بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«به نام خداوند هنر و مهر
سومین دوره جشنواره عکس هشت با انتخاب موضوع شادی و نشاط و انتشار فرخوان در تابستان ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد. انتخاب این موضوع حاصل جلسات کارشناسی و مشورتی متعددى با دوستان و همراهان کاربلد و همیشگی جشنواره بود که همگی بر نیاز جامعه به عنصر شادى اتفاق نظر داشتند. بر این باور بودیم که می‌توان با تأکید بر این موضوع، «هشت» را به سمت و سویی ببریم که در ثبت لحظات شاد و پرنشاط در تمامی زوایای زندگی ایرانی اسلامی ایجاد انگیزه کند؛ که شاد باشیم و با ثبت شادى ها در ترویج شاد زیستن قدم برداریم.
از زمان نشر فراخوان جشنواره تا کنون در کشور عزیزمان روزهای شاد و پرنشاط کمتر رخ نمود. گریزى نبود جز تغییر تاریخ جشنواره. ما که در دوره های پیشین حتی یک ساعت هم مهلت ارسال آثار را تمدید نکرده بودیم، در این دوره، ٢ بار مهلت ارسال آثار را تغییر دادیم؛ به امید آنکه شاید روزهای شادی از پس این همه غم و اندوه در جامعه حاکم شود.
اما دریغ!
حادثه از پشت حادثه خاطر مردم این سرزمین را آزرد و می‌آزارد. این حوادث ناگوار امکان تبلیغات را از جشنواره‌ای که موضوع آن «شادی و نشاط» است، سلب و بستر عکاسی با موضوع شادی را برای عکاسان محدود کرد.
از این رو با پوزش فراوان از تمامی عکاسانی که تا این لحظه درجشنواره عکس هشت شرکت کرده‌اند، برای همدردی و همراهی با مردم عزیز ایرانمان و با احترام به قلب‌های آکنده از اندوه در سال جاری، سومین دوره جشنواره عکس هشت با موضوع شادی را به بعد از عید باستانی نوروز ۱۳۹۹ موکول می‌کنیم و آخرین مهلت ارسال اثر ۴ اردیبهشت ماه تعیین می‌شود؛ به امید آن که پس از این روزهایى شاد و پرنشاط در انتظار این سرزمین و مردمش باشد.
به امید شادى و نشاط براى همه ایرانیان»
بر پایه این گزارش، جلوه‌های نشاط و شادی در تمام زوایای زندگی ایرانی اسلامی محور اصلی سومین دوره جشنواره عکس «هشت» است و با توجه به این فرمایش امام رضا(ع) انتخاب شده است: بعد از انجام واجبات، کاری بهتر از ایجاد خوشحالی برای مؤمن نزد خداوند نیست. جلوه‌های شادی در حرم مطهر رضوی و سایر بقاع متبرکه نیز بخش ویژه سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» است.
در بخش اصلی علاوه بر تندیس جشنواره و لوح افتخار، به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ ۴۰، ۲۵ و ۱۵ میلیون ریال اهدا می‌شود. جایزه نقدی عکاس برگزیده بخش ویژه نیز ۴۰ میلیون ریال است.
جشنواره عکس‌های موبایلی «هشت» به همت شرکت نقش رؤیای بهشت برگزار می‌شود و در اداور پیشین، علاوه بر وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، باغ‌موزه قصر و فرهنگسرای ارسباران از جشنواره حمایت کردند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره عکس «هشت» به نشانی https://royayebehesht.ir مراجعه کنند. تلفن دبیرخانه ۰۲۱۶۶۹۴۱۰۶۱ پاسخگوی پرسش‌های احتمالی شرکت‌کنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار