عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ریشه گمراهی برگرفته از انتصابات غیرالهی است

یزد(پانا)- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع سقیفه گفت: ریشه گمراهی و ضلالت برگرفته از انتصاب‌های غیر الهی است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:  ریشه گمراهی برگرفته از انتصابات غیرالهی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نجم الدین طبسی در اولین کارگاه آموزشی با موضوع امام شناسی با حضور خادمیاران رضوی استان یزد، با استفاده از آیات و روایات و ارائه تعاریف و مفاهیم امام و مقام امامت اظهار داشت: در غدیر موضوع امامت به فرمان خداوند و توسط حضرت رسول اکرم (ص) به مردم ابلاغ شد.

وی با اشاره به موضوع سقیفه عنوان کرد: ریشه گمراهی و ضلالت برگرفته از انتصاب‌های غیر الهی است.

طبسی همچنین با اشاره به جایگاه امامت در عالم هستی بیان کرد: هیچ لحظه عالم از وجود امام خالی نخواهد بود و امروز نیز امام زمان (عج) بر عالم امامت دارند.

وی تعیین امامت را صرفاً در اختیار خداوند متعال دانست و گفت: بعد از مقام نبوت و خلیلی، مقام امامت به حضرت ابراهیم اعطا شد و این جایگاهی است که مختص به جانشین خدا، پیامبر و امیرالمومنین است و زمام و صلاح دین و مرجع سیاست داری و عزت مسلمین است و قبولی نماز و سایر اعمال در گرو قبول داشتن امامت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مقام امامت را بسیار رفیع دانست و بیان کرد: جایگاه امام همچون خورشیدی است که هیچکس از تابیدن او بی نیاز نیست.

وی سپس در بیان علم امام با ذکر احادیثی از زندگی امام هشتم گفت: همه دانشمندان در مناظره با امام رضا (ع) شکست خوردند و پس از آن اقرار کردند که اگر یک عالم در دنیا باشد، فقط حضرت امام رضا (ع) است.

طبسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اندیشه‌های فرقه وهابیت اظهار داشت: اکنون می‌بینیم وهابیت جشن کریسمس که میلاد حضرت مسیح است را مجاز دانسته اما میلاد حضرت رسول اکرم (ص) را حرام می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نمی‌توان وهابیت را به عنوان یکی از شاخه‌های اهل تسنن دانست زیرا اهل تسنن پیامبر و امامان را دوست دارند اما وهابیت دشمن پیامبر و امامت است.

جواهریان، مسئول کانون خادمیاری شهرستان یزد نیز در این مراسم به تبیین برنامه‌های کانون‌های منطقه‌ای خادمیاران رضوی پرداخت و دریافت توفیق خدمت در کشیک حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را منوط به انتخاب عرصه خادمی و انجام به موقع مصادیق انتخاب شده توسط خادمیاران دانست.

حجت الاسلام سید ناصر حیدری، مسئول فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی یزد و مدیر امامزاده سید نصرالله نیز در این مراسم بر ضرورت و نیاز حضور فعال خادمیاران در آموزش‌های ضمن خدمت به ویژه موضوع امام شناسی تاکید و برای مطالعات بیشتر خادمیاران تعدادی از تالیفات آیت الله طبسی را در موضوع امام شناسی از جمله نقد ادله خلافت، سقیفه، شورای شش نفری و شناخت وهابیت را معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار