مجلس شورای دانش آموزی نماد امید، اندیشه ورزی، تبلور مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری است

شهرکرد(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد انتخابات مجلس شورای دانش آموزی استان، مجلس شورای دانش آموزی را نماد امید، اندیشه ورزی، تبلور مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری دانست

کد مطلب: ۱۰۰۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مجلس شورای دانش آموزی نماد امید، اندیشه ورزی، تبلور مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری،"فرحناز قائد امینی" با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس و شورای دانش آموزی گفت: مجلس دانش اموزی نباید صرفا به صورت صوری در قاب یک تشکیلات محدود شود.

قائد امینی گفت: هدف از تشکیل مجلس شورای دانش آموزی خودیابی، خودباوری، ایجاد انگیزه و امید، تمرین مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی و تمرین اندیشه ورزی و تضارب آراست.

وی گفت: ارتباط مجلس و شورای دانش آموزی به صورت مستمر با مدارس استان برقرار باشد تا دانش آموزان نتایج این انتخابات را به صورت ملموس احساس کنند و در طرف دیگر اعضای مجلس شورای دانش آموزی مشکلات و مطالبات دانش آموزان را مستقیما رصد کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مجلس شورای دانش آموزی می بایست تاثیر گذار و کارآمد باشد، گفت: بنظر می رسد هنوز کلیه اهداف تشکیل مجلس شورای دانش آموزی محقق نشده است و جهت آسیب شناسی می بایست نظرات اعضای مجلس و شوراهای دانش آموزی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

قائد امینی کارآمدی مجلس و شورای دانش آموزی را منوط به ایجاد تغییر در فرآیند موجود و حل مسائل دانش آموزان به دست خود دانش آموزان و نمایندگان آنها دانست و گفت: مجلس و شورای دانش آموزی می بایست پویا و امیدوار جایگاهی برای گفت و گو، رشد خلاقیت و تفکر و تحلیل مسائل و مشکلات مرتبط و انگیزه ای برای مشارکت و مسئولیت پذیزی اجتماعی باشد.

در این جلسه مدیر کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز جایگاه مجلس و شورای دانش آموزی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی می تواند بستر ساز حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد و ضمن تبیین ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات به تقویت روحیه امید و خودباوری در جامعه کمک کند.

سعید صالحی با تاکید بر حضور همه سلایق و تفکرات و کلیه مجموعه های تصمیم گیر، انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی را از این قاعده مستثنی ندانست و اظهار امیدواری کرد انتخابات مجلس و شورای دانش آموزی موجب خودباوری، احساس کرامت و اعتماد به نفس در دانش آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار