تمام ایران حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

بوشهر(پانا)_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته (27 دی ماه) بوشهرگفت : با دولتی که منطق ندارد، ادبیات دیپلماتیک بلد نیست و تنها یک چیز می داند، خود محوری، استکبار، تسلط بر قدرت، چپاول ثروت، آمریکا غیر از این هیچ نمی داند و باید با زبان زور با آن ها صحبت کرد. لذا ایران بصیرت به خرج داد، مقاومت کرد، برخورد کرد و این عزت برای او ایجاد شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام  ایران  حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر : حضرت آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد : درخطبه اول بنابراین گذاشته ایم که از راه خدا سخن بگوییم، راهی که خداوند آن را در قرآن سفارش کرده و سیره و رویه خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

صفایی گفت : یکی از آموزه های سبک زندگی اسلامی که بسیار مهم است بصیرت و مقاومت است .

او افزود : بصیرت یعنی شناخت صحیح از حوادث و علل آن ، خوب حادثه ای که پیش آمده بشناسد و علل پیش آمدن آن تشخیص دهد و برخورد صحیح خود را در قبال این حادثه درک کند، به این مجموعه بصیرت گفته می شود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد : بصیرت دارای دو شاخصه است، یک، فکری و اعتقادی، شناخت حادثه، چه شد؟، و شناخت علت های آن، چرا شد؟، و دوم اینکه عملی است، خود در این رابطه چه موضع و برخوردی ، چه عملی باید داشته باشد ، به این مجموعه بصیرت گفته می شود.

مثلاً در زمان امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب ( علیه آلاف تحیة و الثناء) سه جنگ رخ داد مثل جنگ جمل، نهروان، صفین. در جنگ صفین که طولانی ترین جنگ در زمان امیر مؤمنان بود ، انسان بداند که این جنگ چیست؟ و علت آن کدام است؟. بداند جنگی است بین دشمنان ولایت، اخلال گران با رهبر جهان اسلام و نیروهای مسلمان ، رهبری امیر مؤمنان و لشکر اسلام که یک گروه قدرت طلب که به دنبال رسیدن به قدرت به هر قیمت هستند آمدند به مقابله با آن و به دنبال براندازی هستند.

بعد بداند علت این جنگ چیست؟، چرا اصحاب صفین ، سرکردگان آن به دنبال این جنگ هستند؟، تحلیل کنند، انسان بصیر هم حادثه را خوب می شناسد که دشمن کیست، دوست کدام است، این جنگ دارای چه ویژگی هایی است، طرف دشمن کیست و طرف دشمن کدام است ؟، بداند که مثلاً سرکردگان دشمنان امیر مؤمنان به دنبال رسیدن به قدرت به هر قیمت ولو نابودی اسلام هستند، قدرت طلب هستند.

در ادامه گفت : بعد از آن بداند خود باید چه برخوردی با این پدیده کند و باید در کدام صف باشند؟ و اگر در صف رهبریت و انقلاب و اسلام است باید در این صف حضور داشته باشد باید با تمام وجود اقدام کند، به این بصیرت گفته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد : اگر کسی اشتباه کند و در صف دشمن برود ولو با فریب و تهدید و تطمیع و یا اگر می داند دوست کدام است و راه باز است برای حضورش اما این شجاعت را نداشته باشد، به این فرد بصیر گفته نمی شود، فرد بصیر کسی است که می داند حق چیست و می داند در صف حق حضور پیدا می کند، به این بصیرت گفته می شود.

لذا بصیرت یعنی شناخت صحیح حوادث و علل آن و موضع گیری و عمل صحیح در قبال این پدیده و حادثه.

این قدر مهم است این بصیرت که اگر انسان نداشته باشد در صف دشمن می رود، فریب می خورد ، تهدید یا تطمیع که شد فریب می خورد، با یک موج سازی و خبر سازی ، با یک شایعه پراکنی فریب می خورد و زندگی خود را نابود می کند و عوض اینکه کنار امیر مؤمنان باید در صف مقابل امیر مؤمنان می رود .

لذا حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) فرمودند: انسان نابینا کسی نیست، انسانی که کور است کسی نیست که چشمش نمی بیند کسی است که بصیرت ندارد، شخصی که بصیرت ندارد نابینا و کور است نه کسی که چشمش نمی بیند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت : امام علی (ع) فرمودند : انسان چشم نداشته باشد آسان تر است، خطر کمتری دارد از اینکه انسان بصیرت نداشته باشد.

برخی از انسان ها که دچار کم بصیرتی می شوند خداوند در قرآن این طور این ها را تبیین کرده است. «لَهُمْ قُلُوبٌ لَا یَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لا یُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا یَسْمَعُونَ بِها أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ » این ها قلب هایی دارند ، عقل هایی دارند که با عقلشان کشف نمی کنند حقیقت را ، چشم هایی دارند که واقعیت را نمی بینند و گوش دارند اما شنوا نیست، چشم دارند اما بینا نیست، قلب دارند اما قلب سلیم نیست و حوادث را کشف نمی کند و علت ها را پیدا کند و واقعیت ها را درک کند، موضع صحیح بگیرد و جای خود را تشخیص دهد و وظیفه الهی او چیست؟، این ها مثل حیوان بلکه بدتر از حیوان هستند، این ها کسانی هستند که دچار بیماری غفلت هستند.

صفایی ادامه داد : امیر مؤمنان در تعریف شخص بصیر این چنین می فرمایند:« إنّما البَصیرُ مَن سَمِعَ فَتَفَکَّرَ ، و نَظَرَ فأبصَرَ ، و انتَفَعَ بالعِبَرِ ، ثُمّ سَلَکَ جَدَدا واضِحا یَتَجنَّبُ فیهِ الصَّرعَةَ فی المَهاوی » انسان بصیر کسی است که چیزی که شنید، پدیده ای که پیدا شد در مورد آن فکر می کند و عمق به فکرش می دهد و مسأله را روشن درک می کند، حق و باطل را و عبرت می گیرد از حوادث گذشته و راه صحیح را انتخاب می کند و از لغزش و سقوط در مسیر غلط اجتناب می کند، شخص بصیر کسی است که فکر می کند، حلاجی می کند و حق را کشف می کند و خود را در مسیر حق خود را قرار می دهد.

در صدر اسلام چقدر بخاطر بی بصیرتی انسان های بزرگی بودند که زمین خوردند، چقدر افرادی که راه صحیح را نشناختند و حتی در مقابل حق جنگیدند و کشته شدند، چقدر بودند افرادی که راه حق می شناختند اما حضور پیدا نکردند و جزء اصحاب سکوت شدند، ترسیدند و خود را هزینه نکردند و تاریخ زندگی خود را نابود کردند بنابراین بصیرت یکی از عوامل مهم نجات انسان و کمال انسان است در همه امور.

این بصیرت که حاصل شد انسان در مقابل حوادث باید قدرت مقاومت داشته باشد، اگر جنگ جمل شد، اگر جنگ صفین شد، اگر جنگ نهروان شد، اگر مسائلی رخ داد و شایعاتی مطرح شد باید مقاومت کند، جنگ سرد و یا سخت شد باید مقاومت کند«۳۰ إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» وقتی انسان بصیرت پیدا کرد که راه، راه خدا و راه نجات انسان راه خدا است ، دشمنان در مقابل انسان صف می بندند، تهدید و جنگ نظامی می کنند، تخریب فرهنگی می کنند، جنگ روانی می کنند، تهمت و افترا می زنند، تحریم اقتصادی می کنند، ترور می کنند و انواع تهاجمات را انجام می دهند و انسان باید استقامت کند و وقتی استقامت کرد خداوند به یاری می آید و هیچ خوفی دیگر نداشته باشد چون خدا با انسان است.

صفایی گفت : شما در این دو هفته اخیر حوادث تلخ و شیرین بسیاری دیدید، بصیرت یعنی اینکه ما بدانیم در این شرایط چه حوادث با چه علت هایی رخ داده، چرا آمریکا می آید و سردار جبهه مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی را ترور می کند و خود می گوید که من کرده ام، سابق اسرائیلی ها می گفتند که ما کرده ایم یعنی ما یک رژیم تروریستی هستیم، الآن آمریکا می گوید من یک دولت تروریستی هستم.چرا؟ چه حادثه ای رخ داد؟ ، انسان این را تحلیل بکند.

مواضع ما در قبال این عمل چه باید باشد؟، آیا باید قائل به مذاکره و مصالحه شویم یا برخورد کنیم؟، آمریکا یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی خود را انجام داد که آمد شخصیتی این طور که علناً مسافرت کرده بود مثل یک شهروند معمولی، هیچ عملیات نظامی نبود را ترور کرد با بالگرد نظامی و این جنایت را مرتکب شد و بعد می گوید ما کردیم.

خوب، چرا این کار کرد؟، علت این بود که تمام سیاست های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران دچار این شکست شده بود و مجبور بود کاری انجام دهد و دست به این جنایت زد که بگوید ما هستیم که اینجا تعیین کننده هستیم، ما هستیم که در خاور میانه ابر قدرت هستیم و می گوییم کی باشد و چه کسی نباشد، همچین اشتباه بزرگی کرد.

در مقابل این پدیده چه باید کرد؟، کسی که آمده نعره می زند و می گوید ما هستیم ، همان کاری که فرعون کرد که من می گویم که زنده باشد و که بمیرد، اینجا مشخص است که همان کار حضرت موسی را بید بکنیم. چه کرد؟، حمله کرد و فرعون را سر جای خود نشاند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت : سپاه عزیز همان کاری کرد که حضرت موسی با فرعون کرد و حمله کرد.

گفتند که اگر حمله کنید ما 52 نقطه ایران را می زنیم، فرهنگی و غیر فرهنگی، مراد از فرهنگی مراکز مقدس ما می باشد ، ایران و سپاه عزیز حمله کرد به عین الاسد ، مهمترین پایگاه نظامی آن ها و آن ها را خورد کرد، هیچ غلطی هم نکردند بلکه بعد از 24 ساعت آمدند و گفتند ما دنبال جنگ نیستیم. این نشان از عظمت دارد و این می شود بصیرت، این می شود مقاومت.

اگر ایران این کار را نکرده بود، باز میز مذاکره، باز صحبت کردن، چند جای دیگر را می زدند و چند نفر دیگر را هم ترور می کردند که بیشتر بترسانند و می گفتند ترسیده اند و امتیاز بیشتر بگیریم اما الآن اعلام می کنیم اگر کوچکترین تخطی کنند ما اگر یک جا بزنند ما ده جا را می زنیم.

با دولتی که منطق ندارد، ادبیات دیپلماتیک بلد نیست و تنها یک چیز می داند، خود محوری، استکبار، تسلط بر قدرت، چپاول ثروت، آمریکا غیر از این هیچ نمی داند و باید با زبان زور با آن ها صحبت کرد.

لذا ایران بصیرت به خرج داد، مقاومت کرد، برخورد کرد و این عزت برای او ایجاد شد.

آن ها فکر کردند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی جامعه ما ، سپاه ما، جبهه مقاومت می ترسد و عقب نشینی می کند، نمی دانست که همان طور که خود وجود سردار سلیمانی برای آمریکا و تروریست های وابسطه به او و رژیم اشغالگر قدس خطرناک است خونش و شهادتش خطرناک تر است و دیدید چه کرد و چقدر جمعیت را در ایران و غیر ایران به میدان مبارزات ضد آمریکایی آورد.

برخی آمدند بعد از سقوط هواپیما که به علت های مختلف این اشتباه رخ داد و این حادثه ناگوار که قلب همه ما به درد آورد ایجاد شد آمدند برای اینکه آن بصیرت و حماسه را تخریب کنند همان حرف و خواستی را دنبال کردند که آمریکا می خواست، تضعیف سپاه ، تضعیف نظام و این نشان بی بصیرتی است. سپاهی که آمد بزرگ آن ، سردار سلیمانی را تقدیم جبهه مقاومت و انقلاب کرد و مردم آمدند در در صحنه، میلیون ها در تشییع آن و گفتند ما در کنار سردار مقاومت هستیم و بعد سپاه آمد عین الاسد را نشانه گرفت و ترامپ ترسید از این مقاومت و بصیرت آمدند این حادثه را بزرگ کردند که سپاه چرا دید اطلاع دادید و این کار را کردید، می خواستند آن بزرگی و عظمت و شکوه این مردم و اقتدار سپاه را زیر سؤال ببرند.

دیدید که فرماندهان سپاه آمدند شفاف عزرخواهی کردند و گفتند مسأله ای واقع شده، چرا در هیچ جای جهان همچین معزرت خواهی در این مرتبه ایجاد نمی شود اما شفاف و صادقانه آمدند، حالا حوادث دیگری است که بعداً توضیح داده می شود، ولی این کار بزرگ کردند.

این ها آمدند به تلافی عین الاسد آمدند این کار کنند که سپاه را زیر سؤال ببرند ولی بدانند که تمام مردم ایران حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند.

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن گفت .

صفایی بوشهری بیان داشت : مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار با برگزار کنندگان کنگره شهدای استان بوشهر نکات بسیار مهمی ایراد فرمودند .

فرمودند استان بوشهر استانی بسیار مهم از نظر جغرافیایی و موقعیت خاص سیاسی و دارای تاریخی بسیار پر شکوه است و از همه مهتر اینکه بصیرت، مقاومت در استان بوشهر بر آمده از مبانی دین و نهادینه شدگی است و این طور نیست که گاهی انگلیس آمده جنگیده، مردم مقاومت کرده اند و رفته و بار دیگر که آمد، نه. هر گاه که کشورهای استعماری آمدند در خلیج فارس و می خواستند به ایران از طریق استان بوشهر حمله کنند عالمان دین، سرداران، مردم مقابله کرده اند و این فرهنگ است در استان بوشهر.

فرمودند که شهدای شاخص مثل رئیس علی دلواری، مثل شهید عاشوری، مثل شهید گنجی، مثل شهید مهدوی و دیگر شهدا، این ها شهدایی هستند که باید الگو سازی شود، نه تنها در استان بلکه در کل ایران اما ما در استان بوشهر سرمایه های خود را کمتر می شناسیم، تاریخ استان بوشهر سراسر شکوه و جلال و بزرگی است. استان بوشهر پایتخت مبارزات ضد استعماری مردان و زنان ایران است و کانون مبارزات ضد استبدادی است، محل فرهنگ ولایتمداری و بزرگی و بزرگواری است و باید خود ما قدر بدانیم و به این تاریخ افتخار کنیم.

انگلیس آمد در بوشهر بذر تفرقه، بذر قدر بزرگان ندانستن، قدر خود ندانستن، ایجاد اختلاف بین شهر ها، اقوام و محلات، این ها همه انگلیس کرد، آمد و می خواست استان بوشهر را درون خود مشغول کند که نیروی استان در درون خود تحلیل برود و کاری به انگلستان نداشته باشد اما علما مثل علامه بلادی، مرحوم آل عثفور، آقا سید علی نقی دشتی ، این ها با بصیرت مردم را هدایت کردند و گفتند هر چه می باشد زیر سر انگلیس است و آن حماسه به پا کردند. لذا این استان استانی است که بر تارک تاریخ ایران می درخشد، قدر بدانند و قدر بدانیم. مقام معظم رهبری این را فرمودند.

در آخر جلسه هم خطاب کردند به بنده که سلام گرم بنده را در نماز جمعه خدمت مردم برسانید، ای مردم سلام مقام معظم رهبری بر شما، شما این قدر بزرگید که مقام معظم رهبری هر وقت محضر مبارکشان شرف یاب می شود و سلام شما را می رسانند، می فرمایند به گرمی سلام من را به مردم به ویژه این دیدار بود برسانید . لذا من حامل سلام مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای به شما مردم نجیب، شریف، با فرهنگ، با تاریخ و ولایتمدار بوشهر و جمع حاضر هستم.

بنده صمیمانه تشکر می کنم از مقام معظم رهبری و این پیام و توجهی که به مردم عزیز بوشهر دارند.

تشکر و قدردانی می کنم از برگزار کنندگان کنگره بزرگ سرداران و بیش از 2000 شهید استان، فوق العاده برنامه ها خوب بود، در این دو سال ، به ویژه از سپاه عزیز، از همه کمیته های برگزار کننده، به ویژه از صدا و سیما که همت کردند در تمامی برنامه ها به ویژه پخش خود برنامه ، کنال های متعدد و شبکه های مختلف این مراسم عظیم را پخش کردند، همچنین از فرماندهی محترم کل سپاه و هیأت همراه.

بالاخره باطن سه کشور اروپایی، انگلیس، آلمان و فرانسه پیدا شد. خوب برای امثال شما مردم بوشهر باطن این ها دو قرن است که پیدا است که این ها جز فکر استعماری و چپاول ، بد عهدی و دروغ و خیانت چیزی سرشان نمی شود، مثلاً با انگلیس می شود مذاکره کرد، انگلیس تمام باطنش خباثت است، از ملکه گرفته تا آن فرد پایین دست دولتش، چه جنایتی در هند کردند، چه جنایتی در خلیج فارس کردند، چه جنایت هایی در افریقا کردند.

انگلیس ذاتش خباثت است و خیانت و جنایت، فرانسه و آلمان نیز به همین صورت، در اول برجام از همین تریبون من خدمت شما عرض کردم که این برجام فرجامی ندارد، آمریکا که مشخص است و این سه کشور هم کاملاً تابع آمریکا و می خواهند ایران را فریب دهند، آمریکا می گوید نه و این ها می گویند بله که ایران را بازی دهند و الآن دیگر این پرده برداشته شد و اخیراً گفتند ما تابع آمریکا هستیم و برجام کنار برود و دوباره صحبت کنیم. کدام آدم عاقل دوباره با شما صحبت می کند، همین که کردیم زیاد شما بود و پشیمان هستیم، همان هایی که اصرار می کردند و برجام برجام می گفتند الآن متوجه شده اند که ای کاش نکرده بودند، دوباره می گویند بنشینیم و صحبت کنیم. این بار می گویند آن تحریم ها که کردیم بخاطر مسائل هسته ای ، حالا بحث کنیم در باره موشکی که اگر یک سلیمانی دیگر از شما زدیم موشک هایتان به عین الاسد نرسد، این قدر از جهت مغزی این ها ضعیف هستند.

اگر یادتان باشد می گفتند حالا که برجام تمام شد بنشینیم در باره موشک صحبت کنیم، بخاطر این بود که اگر به ما حمله کردند موشک های ما به آن ها نرسد ولی نمی توانند، این موشکی به عین الاسد خورد میان برد بود و ما دور برد آن را هم داریم واگر شما بخواهید کوچکترین تعرض بکنید تلاویو در هم شکسته خواهد شد.

لذا شما می بینید در تجمعات اخیر سفیر بی آبروی انگلیس می آید در جمع معترضین، در هیچ جای جهان این طور نیست. سفیر کشور انگلیس خبیث پلید عقب افتاده که هنوز به سیستم شاهنشاهی اداره می شود، چند کشور افریقایی هستند، همین کشورهای دسته چندم و انگلیس. سفیر آن ها می آید در جمع معترضین عکس می اندازد، فیلمبرداری می کند و بعد که دستگیر می شود می گویند چرا شما اینجا آمدید؟، می گوید من می خواستم بروم فلان جا کار داشتم و دیدم اینجا شلوغ است ، ایستادم و گفتم عکسی برای آلبومم بگیرم. خوب این از نظر سیاسی عنصر نامطلوب است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت : ما مردم بوشهر بسیار خوب انگلیسی ها را می شناسیم و از وزارت امور خارجه درخواست می کنیم سریعاً سفیر انگلیس را از ایران اخراج کند.

این کمترین برخورد با این سفیر فتنه گر انگلیس است و اگر کوتاه بیاییم باز در تجمعات، باز سفارتخانه آن ها لانه جاسوسی خواهد بود، باید برخورد قاطع با این ها کرد.

امروز مقام معظم رهبری نمازجمعه را خودشان اقامه کردند و بیان نمودند بصیرت ، شکر، مقاومت، عبرت و با تمام وجود باید ایام الله را گرامی بداریم، ایام الله یعنی روزی که دست خدا در عالم وجود برای مردم علنی می شود. تمام این امور و پیروزی ها به یداللهی است و به همین خاطر ما تقاضا داریم دولت در برخورد با این سه کشوری که اخیراً دیگر کاملاً دم آن ها از پرده مشخص شد که چه حیوان جراری هستند تجدید نظر در نوع برخورد با این کشورها هستند. این ها عددی نیستند که شما در قبال این ها بروید و با این ها مذاکره کنید، احترام کنید، دعوت کنید، که این ها خائنان با تجربه تاریخ هستند.

شما نمی توانید این ها را از طریق مذاکره آدم کنید و با مقاومت و برخورد قاطع آدمشان می کنید و این راه است.

خداوند ان شاءالله به همه ما توان دهد در طریق ولایت گام برداریم و ان شاءالله به زودی پیروزی های نهایی و ظهور مهدی آل محمد (ص) را ببینیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار