مدیرکل درمان، حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

تجویز متادون در درمان اعتیاد کاهش می‌یابد

سهم ۵۰ میلیاردی بیمه درمانی در بودجه سال ۹۹

ساری (پانا) - مدیرکل درمان، حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به سهم ۵۰ میلیارد تومانی بیمه درمانی در بودجه سال آینده اعلام کرد که برای بیمه پایه نیز اعتباری درنظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تجویز متادون در درمان اعتیاد کاهش می‌یابد

ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، برخورد انتظامی و قهری صرف را برای پیشگیری از اعتیاد غیرموثر و ناپایدار دانست و گفت: باید با آگاه سازی و ایجاد انگیزه، بی میلی نسبت به مواد مخدر در جامعه ایجاد کرد و توان افراد را برای نه گفتن به این آسیب بالا برد.

او با بیان اینکه ایران در همسایگی ۷۰ درصد از تولیدات مواد مخدر دنیاست، افزود: کشور در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دنیا قرار دارد و در این مسیر تنها است و به تنهایی باید این بار سنگین را به دوش بکشد.

اصلانی با اشاره به افزایش ۵۰ برابری تولید مواد مخدر در کشور افغانستان، تصریح کرد: باید با ایجاد هوشیاری در جامعه و پیشگیری از اعتیاد، از هزینه های درمان و دیگر آسیب های جدی این بخش ممانعت کنیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که سال 2025 سال انجفار مواد مخدر نامگذاری شده است، عنوان کرد: گفته می شود در این سال؛ شاهد افزایش اعتیاد در زنان، کاهش سن اعتیاد، آسیب شدید به خانواده و محیط های آموزشی، افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، افزایش دسترسی آسان به مواد، گسترش آمفتامین ها و ... خواهیم بود.

حمید جمعه‌پور، مدیرکل درمان، حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه برای بیمه درمانی حدود ۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده درنظر گرفته شده است، گفت: همچنین برای بیمه پایه نیز اعتباری درنظر گرفته شده است.

او با اشاره به تدابیر صورت گرفته در حوزه درمان، تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با معاون درمانی وزارت بهداشت داشتیم مقرر شد از سطح متادون درمانی به داروهای دیگر مؤثر پیش برویم و مصرف متادون را برای درمان کاهش دهیم.

معاون بین الملل و مدیران کل بازرسی و درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای ارزیابی نیازمندی ها و مطالبات استان جهت حمایت و برطرف کردن این نیازها در راستای تقویت روند مبارزه با مواد مخدر به مازندران سفر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار