گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم نواحی یک و دو یزد

یزد(پانا)- گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم نواحی یک و دو یزد با حضور رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزارشد .

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم نواحی یک و دو یزد

" خسرو ساکی " رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی راز موفقیت دانش آموزان یزدی را سه عامل استعداد دانش آموزها، حمایت خانواده ها و دلسوزی معلمان استان دانست و گفت : تحصیل درسبد خانوار استان جایگاه ویژه ای دارد که این حمایت زمینه ساز رشد و پیشرفت استان شده است .

وی سنجش را به دوعنصر سنجش برای یادگیری و سنجش به عنوان یادگیری بیان کرد و افزود : سنجش برای یادگیری یعنی سنجش در خدمت آموزش که منجر به استعداد بهبود یادگیری شود و دارای سه مرحله سنجنش ورودی و آغازین، سنجش تکوینی و سنجش تشخیصی می باشد .

ساکی در ادامه به سنجش به عنوان یادگیری اشاره کرد و افزود : در دنیای تعلیم و تربیت معلم با تعیین تکلیف و به وجود آوردن موفقیت آفرینی یکی از کارهای اثر بخش برای یاددهی و یادگیری را انجام می دهد و دانش آموز را در موقعیتی قرار میدهد که برای حل مسئله بیاندیشد و تفکر و تعقل کند و اگر دانش آموزی مراحل، روش و هنر تفکر وتعقل را آموخت در زندگی هم مراحل تفکر و تعقل رایاد می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار