در دیدار نماینده عالی اتحادیه اروپا با ظریف عنوان شد،

تاکید اروپا و ایران بر اهمیت حفظ برجام

تهران (پانا) - اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای پس از دیدار جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی این اتحادیه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حفظ برجام درشرایط کنونی از هر زمان دیگری مهم تر است .

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید اروپا و ایران بر اهمیت حفظ برجام

به گزارش ایرنا ، در بیانیه سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا آمده است: جوزپ بورل نماینده عالی و معاون رئیس کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه برای اولین بار از زمان تصدی این مقام با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو دیدار کرد.

دو طرف در گفت وگوی صادقانه درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جوزپ بورل در این دیدار بر علاقه‌مندی اتحادیه اروپا به حفظ توافق هسته ای تاکید و خاطرنشان کرد که این مساله اکنون در پرتو تنش‌افزایی خطرناک در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ، مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

هر دو طرف در این دیدار توافق کردند که در تماس نزدیک با یکدیگر باشند و به تعامل و گفت‌وگو در هفته‌های آینده ادامه دهند.

دیدار ظریف و بورل در دهلی‌نو و در حاشیه مجمع گفت‌وگوی رایسینا ۲۰۲۰ که کنفرانس چندجانبه برای پرداختن به مسائل مهم جهانی است انجام شد.

این در دیدار و تاکید طرف اروپایی به حفظ برجام دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که سه کشور اروپایی طرف برجام یعنی فرانسه ، آلمان و انگلیس تصمیم گرفتند موارد ادعایی نقض برجام توسط ایران را از طریق مکانیسم حل اختلاف مطابق بند ۳۶ برجام پیگیری کنند هر چند تاکید کردند این اقدام را با حسن نیت و با هدف حفظ و اجرای برجام انجام می‌دهند.

ظریف در واکنش به این اقدام اروپایی‌ها تاکید کرده که این اقدام اروپا از نظر حقوقی بی‌مبنا و از نظر سیاسی اشتباهی راهبردی است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: اقدام سه کشور اروپایی یک اقدام کاملا انفعالی و از موضع ضعف به شمار می‌رود. فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام را جمهوری اسلامی ایران از یک سال و اندی پیش و با ارسال نامه‌های رسمی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز کرده و لذا نه به لحاظ فرآیندی و نه به لحاظ عملی اتفاق جدیدی نیافتاده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار