معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی در همایش تخصصی دبیران رشته علوم انسانی:

علوم انسانی زیر بنای علوم تجربی و فنی است

تبریز(پانا) - همایش تخصصی علوم انسانی و کارگاه های آموزشی دروس علوم انسانی با محوریت ترویج و شیوه های نوین آموزشی با رویکرد «چگونه دروس علوم انسانی را تدریس کنیم؟» با حضور معاون آموزش متوسطه دستگاه تعلیم و تربیت استان و رئیس مرکز ترویج علوم انسانی کشور، پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه 3 تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
علوم انسانی زیر بنای علوم تجربی و فنی است

عاشور اکرمی در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نگاه ویژه به علوم انسانی در کشور بیان کرد: علوم انسانی زیر بنای علوم فنی و علوم تجربی است.

معاون آموزش متوسطه دستگاه تعلیم و تربیت استان ضمن تاکید و بیان اهمیت سند ملی تحول بنیادین در تمام برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین قانون اساسی سیستم آموزش و پرورش است.

او همچنین از حضور مدیران مدارس دارای رشتۀ علوم انسانی تشکر کرد و گفت: بخشی از ایجاد تغییر نگرش راجع به رشتۀ علوم انسانی از طریق مدیران مدرسه‌ها صورت می‌گیرد، چرا که مدیران نقش ‌بسزایی در مشاوره و راهنمایی والدین و دبیران راجع به این رشتۀ تحصیلی دارند.

اکرمی در ادامه با اشاره به تربیت نیروی انسانی مبتکر، خلاق، نو آور و امیدوار در تراز جمهوری اسلامی ایران گفت: با اصلاح نگرش بدبینی سیستماتیک، باورهای ذهنی نادرست، حذف نظام آموزشی حافظه مدار، تغییر سیاست گزاری های غلط و ... می توانیم به این مهم دست یابیم.

او در ادامه با بیان ضرورت توجه به علوم انسانی بیان کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی و اقتصادی و انسانی و ... باید متوسل به علوم انسانی و شیوه های مدیریتی نوین شوبم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان تصریح کرد : با روزآمد کردن پژوهش ها و کاربردی کردن آنها و با تغییر نگرش سیستمی می توانیم مسیر توسعه علوم انسانی را باز کنیم.

در ادامه مهدی علامی؛ رئیس اداره تکنولوژی آموزشی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: این همایش برای دبیران درس‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم و فنون ادبی، ریاضی و آمار ، فلسفه، جغرافیا و زبان انگلیسی در حال برگزاری است.

او افزود: از مدیران و همکاران محترم تقاضا داریم در نشست‌های مشابه چالش‌های خود را با هم درمیان بگذارند تا با تلاش و همت جمعی بتوانیم گام های اساسی در این راستا برداریم.

در پایان همایش لوح یادبود مرکز ترویج علوم انسانی از طرف مدیریت آن مجموعه به معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره تکنولوژی گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار