در سفر وزیر بهداشت به منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان صورت گرفت

آغاز ساخت 33پایگاه اورژانس درسیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - عملیات اجرایی ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس به صورت همزمان در جنوب سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساخت 33پایگاه اورژانس درسیستان و بلوچستان

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، گفت: خوشبختانه تجارب بسیار خوبی در سیلاب‌های گسترده بهار امسال در کشور به دست آمد که از دستاوردهای آن در پیشگیری از بروز بیماری در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، استفاده می‌کنیم.

نمکی افزود: خوشبختانه در حوزه سلامت در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، همه مسائل، تحت کنترل است و روزهای آینده را روزهای سختی در زمینه بهداشت و درمان این مناطق، نمی بینم و دارو و تجهیزات پزشکی، به مقدار کافی در این مناطق توزیع شده و از این بابت، نگرانی نداریم. در عین حال با آمادگی کامل همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ستاد وزارت بهداشت و همچنین استفاده از تجارب ارزشمند بهار امسال در سیلاب های گسترده کشور، مواردی مانند توزیع نیروی انسانی، دارو، تجهیزات پزشکی، انتقال بیماران و مادران باردار پرخطر به محل های امن به ویژه انتقال ۱۶۹ مادر باردار به نقاط امن از جمله اقدامات حوزه سلامت در مناطق سیل زده بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حتما سایر نهادها باید در تامین آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم و جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی در مناطق سیل زده کمک کنند و امیدواریم که با برنامه‌های مدون موجود، در ادامه راه، مشکلی به نام بیماری‌های واگیر و شیوع اپیدمی‌ها در مناطق سیل زده نداشته باشیم.

نمکی همچنین در دومین روز سفرش به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از مرکز جامع خدمات سلامت عورکی شهرستان چابهار بازدید و نحوه ارائه خدمات به بیماران و وضعیت داروهای موجود در این مرکز را ارزیابی کرد.

گفتنی است در این سفر، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر و دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر نمکی را همراهی کردند.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس جنوب سیستان و بلوچستان با حضور وزیر بهداشت

عملیات اجرایی ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس به صورت همزمان در جنوب سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان اورژانس کشور، معاونین درمان و توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت و رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آغاز شد.

نمکی در حاشیه آیین آغاز همزمان ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در شهرستان کنارک نیز گفت: در استان سیستان و بلوچستان به دلیل حوادث فراوان و عدم دسترسی کافی به مراکز درمانی، وجود پایگاه‌ها و آمبولانس‌های اورژانس، بسیار مهم و اساسی است و می‌تواند خدمات مورد نیاز مردم را ارائه کند.

وی افزود: امیدوارم ساخت این پایگاه‌ها با سرعت انجام شود و تا قبل از پایان سال آینده و دهه مبارک فجر به پایان برسد تا ساختار شبکه اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تدریج کامل شود.

این ۳۳ پایگاه شامل پایگاه های اورژانس شهری و جاده‌ای است که در متراژهای ۹۵ و ۱۵۰ متری احداث می شود.

در حال حاضر ۷۷ پایگاه اورژانس فعال در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فعال و ۳ پایگاه در حال ساخت است که تا دهه مبارک فجر تکمیل می شود.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز درمانی ۱۰ تختخوابی شبانه روزی کنارک بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار