بافت نخستین گلیم 60 متری در فارس

شیراز (پانا) - مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیر و کارزین از بافت گلیم 60 متری در این شهرستان برای اولین بار در کشور خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بافت نخستین گلیم 60 متری در فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس، "محمد جعفر ابراهیمی قیری" گفت: این گلیم با ابعاد 10 در 6 متر در مدت 50 روز توسط 8 نفر از بافندگان شاخص شهرستان قیروکارزین و برای اولین بار در کشور بافته شده است.

او با بیان ظرفیت های این شهرستان در حوزه‌های صنایع دستی به ویژه دست بافته‌های داری و غیر داری افزود: این گلیم در محل کارگاه تولیدی محمد جمالیان از تولیدکنندگان و کارآفرینان شاخص شهرستان قیروکارزین در حوزه صنایع دستی بافته شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: این گلیم به سفارش کشور قطر بافته شده و در تهیه آن از نخ کاموا و ریشه ابریشم استفاده شده است که می تواند زمینه ای برای صادرات این دست تولیدات به کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

بنا بر این گزارش، قرار است از این گلیم در مراسمی رسمی رونمایی شود.

شهرستان قیر و کارزین در فاصله ۱۷۰ کیلومتر از شیراز قرار دارد و یکی از مراکز مهم تولیدات صــنایع دستی استان فارس به شمار می‌آید. این هنر را زنان شهرستان در کــنار امورات مـنزل انجام می‌دهند که شــامل قالی، گــبه، گلیم، جاجیم، چنــته، رودوزی های ســنتی، حــصیربافی، گیوه بافی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار