آذربایجان‌غربی آماده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه عملیاتی می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی آماده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه

بهنام شهدی در خصوص طرح شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته پیگیر آن بودیم، ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای همجوار است. این موضوع قبلا طرح و الان پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

او افزود: در این خصوص با ترکیه در سالها گذشته اقداماتی صورت گرفته و توافقنامه های اولیه انجام و پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین عنوان کرد: اجرای این طرح باعث می شود که ارزش افزوده و قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و بتوانیم محصولات خود را با قیمت کمتر و حقوق ورود و خروج کمتر صادر کنیم و همچنین می توان از استعداد و پتانسیل کشور همسایه هم بیش از پیش استفاده کرد.

شهدی اضافه کرد: در مرحله بعد و در آینده در نظر داریم با عراق وارد مذاکرات شویم و شهرکهای صنعتی مشترک را با آنها توافق و انجام دهیم.

او با بیان اینکه یکی از استعدادها و ظرفیت هایی که استان آذربایجان‌غربی دارد بحث پایانه ها و ظرفیت تجارت مرزی با کشورهای همسایه است، افزود: افزایش صادرات به کشورهای منطقه، رایزنی‌هایی با کشورهای اوراسیا، سی آی اس و کشورهای همسایه از اولویت های برنامه های اقتصادی ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار