نانسی پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

تهران (پانا) - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از امضای بندهای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور آن را به مجلس سنا تحویل داد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نانسی پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

به گزارش شبکه الجزیره، دو بند از استیضاح ترامپ شامل سوء استفاده از قدرت و دیگری ایجاد مانع برسر راه تحقیقات کنگره است . رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هنگام امضای بندهای استیضاح ترامپ گفت: «امروز ما تاریخ‌ساز می‌شویم. هیچ‌کس مافوق قانون نیست.»

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند مجلس سنا جلسه دادگاه استیضاح را سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد.

پیش از این پلوسی گفته بود ترامپ به صورت پارلمانی محاکمه خواهد شد . زیرا تلاش کرده با استفاده از یک دولت خارجی به اهداف شخصی خود دست پیدا کند. وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد به زودی ترامپ در کنگره محاکمه خواهد شد.

ناظران احتمال ضعیفی می دهند که ترامپ نتواند از سد کنگره عبور کند . زیرا به گفته آنان اکثریت 53کرسی این مجلس دراختیار حزب جمهوری خواه است که از ترامپ حمایت می کند . دموکرات ها دراین مجلس حداکثر 47کرسی دارند. برای محکوم کردن ترامپ درسنا دست کم به دو سوم آرا نیاز است.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح «دونالد ترامپ» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی‌گیری کردند. ابتدا بند «سوءاستفاده از قدرت» به رأی گذاشته شد که با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام «ممانعت در تحقیقات کنگره» مربوط می‌شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسید.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار